تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۲۰۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

زنجیره ارزش در فولاد خوزستان دنبال می‌شود/ شناسایی هر روز، یک‌شرکت دانش‌بنیان در فخوز

‌می‌متالز - سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد امروز ۲۵ بهمن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان آغاز به کار کرد در این نمایشگاه از دستاورد‌های فولاد خوزستان در حوزه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد شامل ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همچنین از دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی که برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته رونمایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در آغاز این مراسم امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان با ظرفیت تولید ۳.۸ میلیون تن در رتبه دوم تولید فولاد ایران قرار دارد و قرار است تا افق ۱۴۰۴ با طرح‌هایی که در فولاد شادگان تعریف شده است به ظرفیت تولید ۶ میلیون تن دست یابد.

وی گفت: زنجیره ارزش فولاد خوزستان (از معدن تا محصول نهایی) در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی و ۳۵۴ شرکت دانش‌بنیان در (فخوز) شناسایی شدند و به ۵۳ شرکت داخلی به صورت مستقیم سفارش کار داده‌ایم.

دستاورد‌های بومی‌سازی فولاد خوزستان به روایت مدیرعامل فخوز

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: در دهه‌های گذشته بالغ بر ۲۵ هزار قطعه با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در فولاد خوزستان بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۲۷ سازنده داخلی در وندور لیست فولاد خوزستان قرار دارند و شرکت فولاد خوزستان از سازندگان توانمند داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

امین ابراهیمی گفت: فولاد خوزستان ۱۵۶۰ قطعه مهم را در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بومی‌سازی کرده که در نتیجه ۳۷ میلیون یورو از این محل صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

وی گفت: فولاد خوزستان در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، همکاری گسترده و تنگاتنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان کشور دارد.

زنجیره ارزش در فولاد خوزستان دنبال می‌شود/ شناسایی هر روز، یک‌شرکت دانش‌بنیان در فخوز

اتفاق خوب فولادی در خوزستان/ سرمایه اجتماعی مدیریتی در صنعت فولاد خوزستان

در ادامه این مراسم سید رسول خلیفه‌سلطانی، دبیر انجمن فولاد در آیین رونمایی ۱۵۶۰ قطعه بومی‌سازی گروه فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: هماهنگی شرکت‌های فولادی در استان خوزستان نسبت به چند سال پیش افزایش قابل توجهی پیدا کرده که ناشی از سرمایه اجتماعی مدیریتی این شرکت‌ها است. این سرمایه اجتماعی در اثر حضور مدیران جوان، تحصیلکرده، جسور و پرانرژی در شرکت‌های فولادی استان خوزستان شکل گرفته و لذا انتظار جامعه فولاد، حفظ همین سرمایه مدیریتی است.

وی گفت: نهضت بومی سازی در کشور که از سال ۹۷ قوت گرفته، بار اصلی آن بر دوش صنعت فولاد بوده است. در صنعت فولاد هم فولاد خوزستان یکی از ارکان ترویج فرهنگ بومی سازی و استفاده حداکثری از ساخت داخل بوده است.

وی افزود: ارزبری فولاد در طول اجرای اقدامات بومی‌سازی به نصف رسیده است و توسعه تکنولوژی در صنعت فولاد هم مضاف بر این اعداد و ارقام است.

زنجیره ارزش در فولاد خوزستان دنبال می‌شود/ شناسایی هر روز، یک‌شرکت دانش‌بنیان در فخوز

بخشنامه‌های مزاحم در توسعه صنعت فولاد وجود نداشت /پرچم فولادی‌ها در توسعه صنعتی بالاست

نادر سلیمانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه و تجهیز بومی سازی شده در فولاد خوزستان بیان کرد: در دهه‌های اول انقلاب، بخشنامه‌های مزاحم در توسعه صنعت وجود نداشت. چالش‌های فعلی در صنعت فولاد و عدم تامین برق و گاز هم ناشی از بی‌عرضگی بخشی از بدنه دولت است.

وی گفت: فشار تحریم‌ها به طور خاص و عام روی صنعت فولاد بوده و اتفاقا همین فولادی‌ها بوده اند که با نهضت بومی سازی، نه تنها اثر تحریم‌ها را خنثی کرده اند بلکه ارز مورد نیاز کشور را هم تامین کرده اند و فولاد خوزستان یکی از سرآمدان این عرصه بوده است.

وی ادامه داد: توسعه بومی‌سازی در شرکت‌های بزرگی مثل فولاد خوزستان یک اقدام راهبردی در طول دوره تحریم‌هایی است که این صنعت مادر به نمایندگی از کل مملکت را نشانه گرفته است.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده