تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۲۰۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت:

احداث جاده قلعه چنان از اولویت‌های شرکت فولاد خوزستان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: یکی از اولویت‌های ما احداث جاده قلعه چنان به کانتِکس است که این موضوع نیازمند همراهی و همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر کارون است؛ سعی بر این است پیش از پایان سال، عملیات اجرایی آن شروع شود.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست با اصحاب رسانه در اولین روز از سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد، تامین خوراک و سنگ آهن را یکی از چالش‌های عمده صنعت فولاد خواند و اظهار کرد: طبق افق ۱۴۰۱ بیش از ۵۵ میلیون تُن فولاد تولید خواهیم داشت که این میزان به صورت سالانه نیازمند ۱۶۷ میلیون تُن سنگ آهن است و با توجه به اینکه سنگ آهن اکتشاف شده در کشور ظرف ۱۴ تا ۱۵ سال دیگر ذخایر سنگ آهن به اتمام می‌رسد باید تدبیری برای توسعه معادن خوزستان اندیشیده شود.

ابراهیمی عنوان کرد: در این راستا شرکتی با عنوان توسعه معادن فولاد خوزستان تاسیس کردیم و تا امروز دو معدن کوچک خریداری شده است که ذخیره خوبی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه باتوجه به ظرفیت توسعه‌ای که داریم حدود ۱۰ میلیون کُنسانتره نیاز خواهیم داشت تصریح کرد: برنامه ما این است حدود ۵ میلیون تن از آن را از طریق معادنی که در دستور کار خرید داریم تامین نماییم. حضور در معادن خارج از کشور مثل افغانستان و قزاقستان را هم در دستور کار داریم و در مجموع می‌توان گفت که این شرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش حرکت می‌کند.

وی افزود: مهمترین قسمت مسوولیت‌های اجتماعی تداوم کسب و کار و حفظ اشتغال برای ۱۶ هزار نفر و ۵ هزار بازنشسته است. دومین فعالیت مهم ما در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان است که علاقه‌مندان بسیاری در استان دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: مجموعه‌های صنعتی دیگر برنامه‌ای برای باشگاه داری ندارند این درحالی است که شرکت فولاد خوزستان توجه به حوزه ورزش را ضروری می‌داند و معتقد است باشگاه فولاد هویت مردم خوزستان است و باید به طور جدی از آن حمایت کرد.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات شرکت در زمینه‌های محیط زیستی و مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: مجموعه فولاد خوزستان ۱۴٠٠ میلیارد تومان برای محیط زیست اختصاص داده و بیش از ۵٠٠ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در کنار ایجاد ۲۴ هکتار کمربند سبز، به دنبال احداث پارک کوهستانی نیز هستیم تصریح کرد: آمادگی داریم کلیه زمین‌هایی که در اختیار این شرکت قرار داده می‌شود به فضای سبز تبدیل کنیم، ۱۴٠٠ میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم و از رسانه‌ها و فعالان محیط زیست دعوت می‌کنیم از اقدامات و آب و هوای اطراف این مجموعه بازدید کنند.

وی با اعلام اینکه شرکت در یک سال گذشته ۷٠٠میلیارد تومان عوارض به شهرداری اهواز پرداخت کرده است، افزود: در ۲ سال گذشته حدود ۱۵٠٠ میلیارد به شهرداری پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: یکی از اولویت‌های ما احداث جاده قلعه چنان به کانتِکس است که این موضوع نیازمند همراهی و همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر کارون است؛ سعی بر این است پیش از پایان سال، عملیات اجرایی آن شروع شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱٠ درصد برق کشور در شرکت‌های فولادی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱٠٠ درصد برق شرکت از شرکت توزیع برق اهواز تامین می‌شود. مهمترین پروژه ما احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت بوده که فاز اول آن شامل یک نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی کلید خورده و تا ۳۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

این مقام مسوول مهمترین چالش‌های شرکت فولاد خوزستان را کمبود گاز و برق عنوان و تصریح کرد: سال گذشته ۶۳۷ هزار تُن تولید شمش فولادی برنامه‌ریزی شده به واسطه محدودیت‌های برق از دست رفت که خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی را برای شرکت فولاد خوزستان دربرداشت.

منبع: جام جم آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده