تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۹۲۲۲۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
دبیر انجمن لوازم خانگی:

افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی صحت ندارد/ اثر بر رکود بازار

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تکذیب افزایش ۶۰ درصدی قیمت محصولات گفت: رشد نرخ‌ها باعث کاهش تقاضا و رکود بازار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امید فاضلی‌نیا با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: این خبر و تعمیم آن به اکثر تولیدکنندگان مبنای درستی ندارد و مشخص نیست براساس کدام مستندات اعلام شده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان لوازم خانگی علی رغم تغییر معنادار قیمت مواد اولیه فولادی و پلیمری و با لحاظ شرایط اقتصادی و فشار‌های همه جانبه ناشی از تحریم‌ها از اوایل سال هیچگونه مجوز افزایش قیمتی در اقلام لوازم خانگی نداشتند و همواره تلاش کردند با دولت و خریدار همراهی کنند، اما یکباره با چنین اظهارنظر‌های غیرکارشناسی روبرو می‌شوند.

این فعال صنفی افزود: روند افزایش قیمت، فرآیندی ضابطه‌مند و دارای ساز و کار مشخص است. تولیدکنندگان در راستای تعهد و پایبندی به ضوابط، ماه‌ها است افزایش قیمت نداشتند درحالی که در ماه‌های اخیر بار‌ها شاهد افزایش هزینه‌ها و جهش قیمت مواد اولیه بودند. قیمت لوازم خانگی برخلاف بسیاری از محصولات دیگر در ماه‌های اخیر نوسان قیمت نداشت. افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی کذب است و دامن زدن به اخبار ساختگی تنها به ناامیدی تولیدکننده، التهاب بازار، افزایش قدرت عمل سودجویان و کاهش رونق بازار منجر می‌شود.

فاضلی‌نیا گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی استقبال چندانی از موضوع افزایش قیمت ندارند. زیرا باعث کاهش تقاضا و رکود بازار می‌شود. هرگونه افزایش قیمت حتی به صورت رسمی ناشی از نوسانات مولفه‌های موثر بر قیمت تمام شده است که از اختیار تولیدکننده خارج بوده و تاثیر این عوامل در سطح بازار دیده می‌شود. اکثر تولیدکنندگان پایبند به موازین قانونی هستند و انتشار این اخبار در شرایط حاضر تنها باعث ایجاد احساس عدم امنیت اقتصادی، روانی و اجتماعی می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده