تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۲۲۷۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با رشد ۲۵ درصدی توسعه و ۳۵ درصدی درآمد در ایپکو صورت گرفت

حرکت شتابان ایران خودرو در توسعه خانواده موتور

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اشاره به رشد توسعه‌ای این مجموعه نسبت به سال گذشته، گفت: در زمینه توسعه به رشد ۲۵ درصدی و در زمینه درآمدی نیز به رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته دست یافته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، مهدی رجبعلی با اشاره به اقدامات این شرکت از ابتدای امسال در زمینه ارتقای محصول، عنوان کرد: در سال جاری شمارگان تولید موتور XUP افزایش یافت و به این ترتیب، موتور XU ۷ بازنشسته شد، موتور EF ۷ P نیز به مرحله تولید انبوه رسید که تحول بسیار خوبی برای محصولات خواهد بود.

وی افزود: در زمینه شکایت مشتریان به ویژه در حوزه مصرف سوخت، سعی کردیم با نگاشت‌های مجدد (کالیبراسیون) در جهت نقطه نظر‌های مشتری و ارایه نسخه‌های جدید نرم افزار، موتور‌های تولیدی را بهبود بخشیم که این موضوع موجب ارتقای رضایتمندی مشتریان شده است.

مدیرعامل شرکت ایپکو با بیان این که تلاش کردیم برای تامین قطعات اصلی، در شرکت‌های سازنده حضور یافته و آن‌ها را در راستای ارتقای فرآیند تولید، مهندسی و تامین قطعات همراهی کنیم، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های منتشر شده از سوی شرکت‌های استاندارد، اثر این حضور در زمینه‌های کیفی و رضایتمندی مشتریان قابل مشاهده است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، شاخص‌های رضایت مشتری در حوزه موتور و قطعات موتور نشان از بهبود کیفیت محصولات دارد، خاطرنشان کرد: راهبرد عبور مستقیم ایران خودرو به ما کمک کرد تا به موقع بتوانیم ایرادات محصولات را کشف کرده و بهبود بخشیم.

رجبعلی تصریح کرد: در این راهبرد، اگر دیدگاه یا نقطه نظری از سوی مشتری مطرح شود، بلافاصله به آن رسیدگی شده و در فرآیند ساخت و تولید این بهبود اعمال می‌شود که موجب دسترسی مشتریان به محصول بهبود یافته و با کیفیت خواهد شد، راهبرد تولید عبور مستقیم ایران خودرو به ما کمک کرد تا بتوانیم اقدامات را دقیق‌تر و صحیح‌تر انجام دهیم.

وی با اشاره به طرح تولید موتور‌های دو‌رگه یا هیبرید در شرکت ایپکو، یادآور شد: در این زمینه، دو ایده شامل خودروی خفیف دورگه (مایلد هیبرید) و هیبرید را پیش می‌بریم، در خصوص خودروی مایلد هیبرید، در هفته‌های گذشته ستاد سیاست‌گذاری پروژه‌های ایران خودرو این طرح را مصوب کرد که در مجموعه ایران خودرو این کار را آغاز کردیم و امیدواریم به زمان‌بندی پروژه و اهداف مدنظر آن دست یابیم و اقدامات مربوطه با تمام قوا پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت ایپکو افزود: پروژه خودروی تمام هیبرید نیز در آستانه تصویب قرار دارد و بنابراین هر دو پروژه را با یکدیگر پیش می‌بریم و پیش‌بینی می‌شود خودروی مایلد هیبرید زودتر به نتیجه برسد، زیرا زمان کم تری برای توسعه نیاز دارد و خودروی تمام هیبرید به دلیل پیچیدگی‌های بیش تر، نیازمند زمان بیش تری برای دست یابی به نتیجه است که پیش بینی می‌شود در اواخر سال آینده خودروی مایلد هیبرید و در دو سال آینده خودروی تمام هیبرید را ارایه کنیم.

وی ایپکو را یکی از مزایای رقابتی برای گروه صنعتی ایران خودرو برشمرد و افزود: ایپکو با ارتقا و توسعه موتور‌های موجود، معرفی خانواده موتور جدید، در اختیار گذاشتن مالکیت معنوی موتور برای ایران خودرو و برخورداری از فناوری نوین توانسته اهداف شکل‌گیری این مجموعه را محقق کند.

رجبعلی با اشاره به این که در ۲۵ سالی که از تاسیس ایپکو می‌گذرد، حدود ۲۰ محصول این شرکت توسعه داده شده است، گفت: بسیاری از این محصولات به تولید انبوه رسیده و برخی از محصولات نیز به دلایل متعدد در تیراژ محدود تولید شده است، نتیجه تولید این موتور‌ها و جایگزینی با موتور‌های پرمصرف گذشته، امکان صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد لیتر بنزین برابر با مصرف بنزین ۴۰۰ روز کشور را در ۲۵ سال فراهم کرده است.

وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی متخصص در شرکت ایپکو، اظهار کرد: ترتیب نیروی انسانی، همکاری با دانشگاه‌ها، تعریف طرح‌های دانشگاهی و حتی ایجاد رشته موتور در دانشگاه‌ها، از جمله اقداماتی است که موجب شده چرخ حرکت و توسعه در ایپکو قابل توقف نباشد.

وی با بیان این که یکی از اهداف ایران خودرو، شکل گیری یک شرکت قوای محرکه در مجموعه خودروسازی است که مسوولیت صفر تا ۱۰۰ قوای محرکه را بر عهده گیرد، عنوان کرد: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز این موضوع را با جدیت پی‌گیری می‌کند و به همین دلیل زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و به زودی این شرکت افتتاح خواهد شد.

منبع: ایکوپرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده