تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۲۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۵ صندوق پر بازده در یک‌سال اخیر را بشناسید

صندوق صنعت و معدن در میان ۵صندوق برتر درآمد ثابت بورس

‌می‌متالز - در این گزارش به بررسی بازده یکساله ۵ صندوق برتر در سهام، مختلط و درآمد ثابت پرداخته ایم.

به گزارش می‌متالز، افراد برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه می‌توانند از دو روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنند در روش مستقیم، شخص بدون واسطه به خرید و فروش سهام می‌پردازد. در این روش سرمایه گذار باید تا حدودی با بازار سرمایه آشنایی داشته باشد، در غیر این صورت اگر افراد زمان و یا اطلاعات کافی برای انجام معاملات بورسی ندارند، باید از روش غیر مستقیم و از طریق ابزار‌های مالی اقدام به سرمایه گذاری کنند که این ابزار‌ها شامل صندوق سرمایه گذاری مشترک، صندوق‌های قابل معامله (ETF) و سبد‌های اختصاصی می‌شود.
صندوق‌های سرمایه گذاری توسط تیمی از تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای مدیریت شده تا ریسک و بازده به نحو مطلوبی کنترل شود، اما با این وجود پرسشی مطرح می‌شود که کدام صندوق‌ها بازده بیشتری دارند؟ به همین جهت در این گزارش به بررسی بازده یکساله ۵ صندوق برتر می‌پردازیم.

بازده یکساله ۵ صندوق برتر با درآمد ثابت

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌ها است، که بازدهی آن‌ها معقول و حداقل ریسک ممکن را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند. منابع مالی حاصل از فروش واحد‌های این صندوق عمدتاً به خرید اوراق بهادار کم‌ریسک مثل اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق خزانه و… اختصاص پیدا می‌کند تا سود قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

صندوق صنعت و معدن در میان ۵صندوق برتر درآمد ثابت بورس

بازده یکساله ۵ صندوق برتر سهامی

نوع دیگرصندوق‌های سرمایه گذاری، سهامی است که مدیران این صندوق‌ها حداقل ۷۰ درصد از ترکیب دارایی‌های خود را در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس یا بازار اول و دوم فرابورس سرمایه‌گذاری می‌کنند. در واقع تمرکز صندوق‌های سهامی بیشتر بر روی سهام است و مقدار کمی از پرتفوی آن به اوراق با درآمد ثابت و اوراق مشارکت اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل به آن صندوق سهامی گفته می‌شود.

صندوق صنعت و معدن در میان ۵صندوق برتر درآمد ثابت بورس

بازده یکساله ۵ صندوق برتر مختلط

یک نوع از صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، مختلط است که معمولا مدیران این صندوق‌ها دارایی‌های خود را با نسبت متغییری در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی – اوراق مشارکت و یا در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

منبع: ایستا نیوز

عناوین برگزیده