تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۲۳۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت آهن خام وارداتی آمریکا به دلیل افزایش تقاضا+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت آهن خام وارداتی آمریکا به دلیل افزایش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر واردات آهن خام به آمریکا افزایش یافت که ناشی از رشد تقاضای موادخام اولی فولاسازی و صعود قیمت فولاد و قراضه بود.

در این راستا، قیمت آهن خام، واردات، cfr خلیج مکزیک، آمریکا بین ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته بین ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در یک هفته اخیر چندین خرید گزارش شد که نشان از افزایش در فعالیت نسبت به عدم وجود قرارداد در هفته گذشته داشت. برهمین اساس، در طول هفته، حداقل سه خریدار متفاوت در آمریکا گزارش شد که با قیمت‌های پیشنهادی بالاتر موافقت کردند.

براساس گزارشات، یک خریدار دو محموله با مبدا اوکراین را در بازه قیمتی ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد. در همین حال، یک تاجر خرید یک محموله اوکراینی با حداقل قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن cfr را گزارش کرد.

با این وجود، خریدار دیگری فروش آهن خام برزیلی و اوکراینی به چندین خریدار آمریکایی را با قیمت بین ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن cfr تایید کرد. پس از اینکه این بازه‌های قیمتی گزارش شدند، قیمت‌های پیشنهادی جدید ۵۴۰ دلار به ازای هر تن cfr و بالاتر مشاهده شد.

همچنین رشد قیمت قراضه و مقاطع تخت فولادی از افزایش قیمت آهن خام حمایت می‌کند. یک خریدار، یک فروشنده و یک تاجر خرید دو محموله حدود ۵۰ هزار تنی آهن خام با درصد فسفر بالا از برزیل را با قیمت ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار به ازای هر تن cfr (۴۹۰-۴۹۵ دلار به ازای هر تن فوب) گزارش کردند. البته این گزارشات در ارزیابی قیمت فست‌مارکتز لحاظ نشد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام، صادرات، فوب بندر ویتوریا/ ریو، برزیل در بازه ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته در بازه ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین ارزیابی قیمت این نشریه، قیمت آهن خام، صادارت، یندر پونتا دا مادیرا، برزیل در بازه بین ۴۹۵ تا ۵۰۵ دلار به ازای هر تن نشان می‌دهد که این بازه قیمتی حاکی از رشد نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته بین ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده