تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۲۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سود سپرده‌های بانکی اقدامی مهم برای کنترل نقدینگی

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی اقدامی مهم در جهت کنترل نقدینگی در سطح جامعه است.

به گزارش می‌متالز، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا؛ با اشاره به اقدام بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، گفت: این اقدام بانک مرکزی گامی مهم در جهت کنترل حجم نقدینگی در سطح جامعه است.

وی افزود: البته در کنار افزایش نرخ سود سپرده‌ها، نرخ سود تسهیلات بانکی نیز افزایش یافته که باید مراقبت کرد که این افزایش سود تسهیلات به حوزه تولید آسیب نزند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اقدام بانک مرکزی در افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی اقدام قابل توجهی در بحث کنترل نقدینگی و نگه داشتن پول و سرمایه مردم در شبکه بانکی است، اما برای اینکه این اقدام ثمرات بهتری نیز داشته باشد باید کار‌های دیگری در کنار این افزایش نرخ سود سپرده‌ها انجام شود.

جدی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باید در کنار افزایش نرخ سود سپرده‌ها انجام شود، کاهش تورم در جامعه است. افزایش نرخ سود سپرده زمانی نتیجه بخش خواهد بود که در سطح جامعه تورمی دو برابر نرخ سود سپرده‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: اقدام دیگری که در این راستا باید مد نظر قرار گیرد، مقابله با بازار‌های سوداگری است. طبیعتاً وقتی فردی در کار‌های سوداگری سود ۴۰ درصدی کسب کند، به خاطر سود ۲۰ یا ۲۱ درصدی پول خود را نزد بانک نمی‌گذارد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده