تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۲۴۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با ایرانیان مقیم چین؛

آیت‌الله رئیسی: تاسیس دفاتر تجاری ایران در کشور‌های مختلف با جدیت دنبال شود

‌می‌متالز - رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ چینی، عدم اطلاع و آگاهی آن‌ها از ظرفیت‌های بسیار بزرگ در ایران را از جمله موانع موجود در تعاملات اقتصادی این شرکت‌ها با ایران عنوان کرد و گفت: تاسیس دفاتر تجاری ایران در کشور‌های مختلف باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش می‌متالز، روز پنجشنبه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه شب به وقت محلی در دیدار با ایرانیان مقیم چین، مذاکرات با مقامات چینی در این سفر را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: پیگیری و اجرای مصوبات این سفر مسوولیتی مضاعف برای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در ایران و چین، گسترش همکاری و تعامل را برای هر دو کشور مفید خواند و افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین باید تلاش خود را برای انتقال فناوری در حوزه‌های مختلف به کشور و همچنین معرفی دستاورد‌های جوانان ایرانی در شرکت‌های دانش بنیان به بازار‌های چینی مضاعف کند.

رئیس جمهور درباره دیدار خود با نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ چینی، عدم اطلاع و آگاهی آن‌ها از ظرفیت‌های بسیار بزرگ در ایران را از جمله موانع موجود در تعاملات اقتصادی این شرکت‌ها با ایران عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰ دفتر تجاری در کشور‌های منطقه با هدف معرفی ظرفیت‌های ایران به تجار و بازرگانان آن‌ها تاسیس شده که لازم است این ماموریت با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی عضویت در پیمان شانگهای و فراهم شدن ارتباط‌گیری با زیرساخت‌های همه کشور‌های عضو آن را از جمله اقدامات مهم دولت در مسیر بسترسازی برای توسعه تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: این فرصت‌ها بستر‌های مناسبی برای فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

حمایت حقوقی و بهره‌مندی از خدمات کنسولی ایرانیان مقیم خارج، از دیگر تاکیدات رئیس جمهور بود که پیگیری اجرای کامل آن به وزیر امور خارجه سپرده شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از فعالان اقتصادی مقیم چین به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که به دلیل محدودیت زمان و فشردگی برنامه‌ها امکان طرح مسائل برای برخی دیگر از حاضران فراهم نبود، اما آیت‌الله رئیسی با نگاه ویژه به مسائل مربوط به فعالان اقتصادی، برنامه بعدی خود را به تعویق انداخت و پس از اتمام سخنانش پای صحبت آن‌ها نشست.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده