تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۲۵۴۰
سرویس خبر : زمین شناسی

استخراج ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن ایلام

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان خارج شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا محمد رحیمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه معادن گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و براساس ظرفیت سنجی از حیث کانی‌های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی بوده و کل ذخائر شناسایی شده معادن استان بیش از یک میلیارد تن است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده همچنین در حوزه اکتشاف معدن تعداد ۸ فقره پروانه اکتشاف صادر گردیده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم نموده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در حوزه بهره‌برداری معادن اظهار داشت: تعداد ۷ فقره پروانه بهره‌برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۸۳ هزارتن با اشتغالزایی ۴۶ نفر همچنین سرمایه‌گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال صادر و تعداد ۲۱ فقره مجوز برداشت موقت با ظرفیت اسمی سالیانه ۳ هزار تن و اشتغالزایی ۸۷ نفر و سرمایه گذای ۱۰۰۰ میلیارد ریال صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۳ معدن و ۲۷۰ واحد صنایع معدنی در سطح استان وجود دارد که در این واحد‌ها به ترتیب ۷۱۲ و ۱۹۲۰ نفر اشتغالزایی شده است.

محمدرحیمی در پایان از یک شاخص عملکردی برای حوزه تولید و صنعت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ استان ایلام با تدبیر و پیگیری استاندار استان و اقدامات به عمل آمده توسط این اداره کل، هلدینگ‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذار دولتی، سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را آغاز و ۲ طرح تولید کاغذ سنگی توسط شستا با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۵ نفر همچنین طرح تولید فیلتر‌های تصفیه آب توسط شرکت غشا گستر دالاهو با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۷۵ نفر در استان ایلام در حال اجرا هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده