تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۹۲۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت رکورد جدید برای سود بین‌بانکی/ نرخ سود ۲۲.۵۴درصد شد

‌می‌متالز - نرخ سود بین‌بانکی که در ماه‌های گذشته در کانال ۲۱درصدی در نوسان بود در هفته منتهی به ۲۶ بهمن‌ماه با افزایش محسوس وارد کانال ۲۲درصدی شده است.

به گزارش می‌متالز، نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه با افزایش محسوس نسبت به هفته قبل، به ۲۲.۵۴ درصد رسیده است، هفته قبل نرخ سود بین‌بانکی ۲۱.۷۸ درصد بود.

از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱ درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود، ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند.

افزایش نرخ سود بین‌بانکی در حالی طی هفته‌های گذشته اتفاق افتاده است که پیش‌تر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بر ضرورت کنترل این نرخ تأکید کرده بودند.


ثبت رکورد جدید برای سود بین‌بانکی/ نرخ سود ۲۲.۵۴درصد شد

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده