تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۹۲۵۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تهیه شناسنامه معادن ضروری است

‌می‌متالز - فرماندار بردسکن بر تهیه شناسنامه در حوزه معادن تأکید کرد و گفت: معادن باید از خام فروشی پرهیز کنند، مواد معدنی نباید به صورت خام از منطقه خارج شود.

به گزارش می‌متالز، علی دهقان‌زاده در گفت و گویی افزود: شهرستان بردسکن به لحاظ وجود معادن از جایگاه ویژه‌ای در خراسان رضوی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان بردسکن ۸۱ مجوز معدنی صادر شده است که ۴۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری، ۳۴ معدن دارای گواهی کشف، ۲۷ معدن فعال و ۱۶ معدن نیز غیر فعال و در حال تجهیز معادن برای بهره‌برداری هستند.

فرماندار بردسکن از فعالیت ۱۲ کارخانه فراوری در حوزه طلا، مس و آهن در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون معادن این شهرستان توانسته‌اند زمینه اشتغال ۴۰۰۰ نفر را فراهم کنند.

وی با اعلام اینکه رفع مشکلات معادن شکوفایی اقتصادی منطقه را به همراه دارد، گفت: ظرفیت‌های معادن بردسکن یکی از مسیر‌های ایجاد اشتغال هستند.

دهقان‌زاده تأکید کرد: بهره‌برداری مناسب از این معادن افزون بر اشتغال‌زایی منجر به افزایش میزان صادرات شده و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: شهرستان بردسکن به لحاظ وجود معادن قطب دوم استان و پایتخت تولید مس در شرق کشور است، اکنون بیش از ۲۰ معدن فقط در حوزه مس فعالیت دارند.

فرماندار بردسکن بر تهیه شناسنامه در حوزه معادن تأکید کرد و گفت: معادن باید از خام فروشی پرهیز کنند، مواد معدنی نباید به صورت خام از منطقه خارج شود.

وی افزود: بر اساس آنچه از سوی مسوولان کشوری اعلام شده بردسکن کلکسیون معادن مس و طلا در کشور است. باید تلاش شود تا معادن منطقه زنجیره تولید باشند.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده