تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۹۲۶۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات کارخانه آجر دهدشت

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که برای احیا و راه‌اندازی خط دوم واحد تولیدی آجر دهدشت، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این واحد تولیدی تزریق و بخشی از مشکلات این واحد صنعتی رفع شد.

به گزارش می‌متالز، «کریم روزبهان» مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به بازدید از واحد تولیدی آجر دهدشت، گفت: مشکلات این واحد صنعتی بزرگ احصاء، ارزیابی و مورد بحث و بررسی واقع شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز برای احیا و راه‌اندازی خط دوم واحد تولیدی آجر دهدشت پیگیری می‌شود، دستاورد نشست با نهاد رئیس جمهوری، نماینده صمت در تهران و بانک عامل را رفع مشکل واحد تولیدی آجر شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان به این واحد تولیدی تزریق و بخشی از مشکلات این واحد صنعتی رفع شد.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان اشتغال فعلی در این واحد تولیدی را ۲۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: در صورت احیا و راه اندازی خط راکد این کارخانه، اشتغال‌زایی در این واحد به ۴۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: بازدید دیگری نیز از طرح تولیدی و مهم پتروشیمی دهدشت انجام پذیرفت و مقرر شد مسئولان ارشد استان و مدیران کل مربوطه، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مشکلات موجود این پروژه را جهت سرعت بخشیدن به روند پیشرفت فیزیکی آن پیگیری و حل و فصل کنند.

روزبهان افزود: ازجمله مشکلات موجود، نحوه تأمین آب مورد نیاز، خط انتقال مواد اولیه از پتروشیمی گچساران، نحوه تأمین برق مورد نیاز در قالب نیروگاه مستقل، مشارکت در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی، نحوه تأمین ماشین آلات و تأمین تجهیزات مورد نیاز احصا و ارزیابی شد.

وی اضافه کرد: در این بازدید میدانی خوشبختانه با روند رو به رشدی که در اجرای این پروژه مشاهده شد، انتظار می‌رود که در یک سال آینده پروژه پتروشیمی دهدشت پیشرفت فیزیکی ۱۵ الی ۲۰ درصدی داشته باشد.

از سوی دیگر و در پی بارش سنگین برف در استان کهگیلویه و بویراحمد، کریم روزبهان مدیرکل صمت استان به‌همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تیمی از بازرسان اداره کل صمت، به‌صورت سرزده از نحوه فعالیت نانوایان سطح این استان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید روزبهان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر مخصوصا بارش سنگین برف در سطح شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون و همچنین بارندگی باران در شهرستان‌های گرمسیری استان، با هماهنگی مدیرکل دفتر هماهنگی استانداری، چند تیم از بازرسان اداره کل صمت، جهت رصد و نظارت بر فعالیت پخت نانوایان و جلوگیری از تعطیلی ناگهانی و غیرمجاز آن‌ها در سطح شهر یاسوج، روستا‌های اطراف و شهرک‌های حومه به‌طور همزمان در سطح استان، بازرسی به عمل آوردند.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تایید فعالیت پخت اغلب نانوایان در مرکز استان، تاکید کرد: تعداد قلیلی از نانوایان سطح شهر یاسوج نیز غیرفعال بودند که مشخصات آن‌ها یادداشت و اقدامات تنبهی برای آن‌ها نیز اعمال خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده