تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۲۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دغدغه رئیس سازمان بورس از امنیت و پیش بینی پذیری + دو دستور کار جدی

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس با اشاره به دغدغه امنیت و پیش‌بینی‌پذیری سرمایه‌گذاری، دو دستور کار جدی را مطرح کرد.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در همایش سالانه انجمن مالی اصفهان گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی چنانچه منتج به ارائه راه حل‌های کاربردی برای چالش‌های سیاست‌گذاری و اجرایی شود، حتما مفید خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه طی ده سال گذشته روند سرمایه‌گذاری منفی بوده و استهلاک بر تشکیل سرمایه پیشی گرفته و این مهمترین دغدغه اقتصاد و سازمان بورس است. از وظایف اصلی انجمن‌های علمی و مراکز دانشگاهی آسیب‌شناسی همین منفی شدن سرمایه‌گذاری و راه برون رفت از آن است. مجرایی جز افزایش سرمایه‌گذاری برای حل چالش‌ها وجود ندارد.

این مقام مسوول ادامه داد: برخی موانع از جنس سیاسی، اما برخی از جنس درونی و سیاست داخلی است. امنیت سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی‌پذیری برای یک سرمایه‌گذار بسیار مهم است. آیا سرمایه‌گذار می‌تواند سه یا پنج سال آینده را پیش‌‎بینی کند؟

به گفته عشقی، احترام به سرمایه‌گذاری و مالکیت خصوصی از دغدغه‌های همیشگی بوده و گاهاً با تصمیمی نادرست روابط میان میلیون‌ها ذینفع یک صنعت به هم می‌ریزد. بحث اصلاح حاکمیت شرکتی به جد محور کار سازمان بورس است. متعادل کردن روابط بین ذینفعان و جلوگیری از وارد شدن زیان به یک طرف از سوی ذینفع دیگر دستور کار جدی است. دستورالعمل حاکمیت شرکتی و مواردی از آن، سال‌ها مسکوت مانده بود که با اصلاحاتی بر اجرای آن‌ها اصرار خواهیم داشت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده