تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۹۲۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی اداره‌کل صمت خراسان‌جنوبی اعلام کرد؛

تشدید بازرسی‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خراسان جنوبی گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌ها در ایام پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی تشدید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «علی تهوری» معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی، آموزشی و توجیهی ویژه طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۲ نظارت و بازرسی بر بازار کالا و خدمات در این ایام از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: با عنایت به تاکید کارگروه تنظیم بازار استان می‌بایست با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های نظارتی مرتبط، این مهم با نهایت تلاش و توجه ویژه دستگاه‌ها به سرانجام برسد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش مبالغ جرائم تخلفات قانون نظام صنفی و تعزیزات حکومتی، تاکید کرد: متصدیان واحد‌های صنفی مکلف به درج قیمت کالا، نصب نرخ‌نامه و همچنین نگه‌داری فاکتور کالا‌های موجود در واحد جهت ارائه به بازرسین هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: درصورت عدم رعایت قوانین صنفی، بازرسان دستگاه‌های نظارتی برابر قانون با متخلفان برخورد کرده و متصدیان واحد‌های متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

تهوری همچنین گفت: عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم صدور فاکتور و صورتحساب برای مشتری و عدم درج قیمت و عدم نصب نرخ‌نامه بر اساس جرایم جدید مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی مرتبط، بازرسان اداره کل صمت و ادارات شهرستان، بازرسان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف مرکز استان در سالن اجتماعات شهید رئوفی فرد اداره کل صمت برگزار شد، دستورالعمل اجرایی و اهداف طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان از سوی معاون بازرسی اداره کل صمت استان تبیین شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده