تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۲۷۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراتژی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان

‌می‌متالز - عملکرد چهار‌ساله کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در شانزدهمین جلسه این کمیسیون تشریح و از توسعه صادرات صنعتی، تمرکز بیشتر بر صنایع کوچک و متوسط، توسعه خدمات صنعتی و توسعه برندینگ صنعتی به‌عنوان استراتژی این کمیسیون یاد شد. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تقدیر از همت و همراهی تمام اعضای کمیسیون صنایع اتاق اصفهان در طول چهار سال‌گذشته، اظهار کرد: اقدامات خوبی که در این دوره انجام گرفت نتیجه همین همراهی و هم گامی است.

به گزارش می‌متالز، مسعود گلشیرازی با بیان اینکه در این دوره کارکنان و تیم اجرایی اتاق اصفهان از میان بهترین نخبگان دانشگاهی انتخاب شدند، افزود: در اتاق مجمعی از نخبگان را تشکیل دادیم، اما، چون اعتقاد داشتیم تا تجربه خبرگان به کار گرفته نشود از نخبه گرایی نتیجه نمی‌گیریم و بالعکس، از تجارب این خبرگان در کنار دانش نخبگان بهره گرفته شد. اعتقاد داریم اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم، اتاقی مبتکر بود و اگر امروز درنظرسنجی‌ها از اعضای اتاق عملکرد این دوره به چشم آن‌ها آمده، نتیجه همراهی و هم گامی اعضای اتاق بوده‌است.

وی با بیان اینکه شاید اداره‌کردن کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان به واسطه فعالیت در استانی صنعتی از اداره‌کردن اتاق نیز مشکل‌تر باشد، ادامه داد: برنامه‌های اتاق اصفهان در این دوره متناسب با نتایج نظرسنجی‌های دوره‌ای ۶ ماهه اصلاح می‌شد و دوره آینده اتاق بازرگانی اصفهان دوره بارور‌شدن انجمن‌های ذیل اتاق خواهد بود. محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به پیگیری بخش عمده اقدامات توسط کمیته‌های گوناگون این کمیسیون گفت: خوشبختانه بیشتر کمیته‌ها در طول چهار سال‌گذشته عملکرد مناسبی داشتند و امور مربوطه را طبق برنامه استراتژیک هر کمیته پیگیری کردند. متاسفانه بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در کشورمان بدون‌مشورت با صاحبان صنوف و صنایع مختلف انجام می‌شود و پس از اینکه قوانین و بخشنامه‌ها مشکل ساز شد تازه به سراغ خبرگان صنوف و بخش‌خصوصی می‌آیند؛ بنابراین به نتیجه رسیدن تلاش‌هایی که در اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های آن انجام می‌شود منوط به هماهنگی کامل میان ذی‌نفعان متعدد و در واقع، تشکیل انجمن‌ها و کار تشکلی است. وی با بیان اینکه تعداد خدمات و اقدامات انجام گرفته توسط اتاق اصفهان در دوره نهم قابل مقایسه با دوره‌های پیشین نیست، اضافه کرد: تعریف این همه وظیفه و خدمت آسان نبود و در آینده نیز باید در جهت چابک تر‌شدن اتاق حرکت شود. از طرف دیگر درحالی‌که در دنیا به نهاد و نهادسازی بسیار اهمیت داده می‌شود، متاسفانه در کشورمان نهاد‌های قدرتمندی که بتوانند منافع ذی‌نفعان هر حوزه را پیگیری کنند، وجود ندارد که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

بالندگی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم

همچنین اکبر لباف، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز با اشاره به حضور خود در این کمیسیون طی سه دوره اخیر بیان کرد: در هر دوره قدرتمندترین افراد در کمیسیون صنایع حضور داشته‌اند و در دوره نهم اتاق بازرگانی و با توجه به تغییرات و مقتضیات حوزه صنعت، تلاش‌های بسیار گسترده تری در این کمیسیون انجام گرفت و حضور افراد خبره موجب بالندگی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان شدند. همچنین اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق همت خود را بر رفع مشکلات و مسائل صنعت استان به نحواحسن معطوف کرده بودند که به نتایج مطلوبی هم رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده