تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۹۲۷۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کلیه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در «تامین من»

‌می‌متالز - خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از جمله استعلام سوابق بیمه‌پردازی، اطلاع از استحقاق درمان، مشاهده حکم و فیش مستمری، ثبت‌نام وام بازنشستگان و ... صرفا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» و به شکل کاملا رایگان در دسترس تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، با هدف تسهیل در ارائه خدمات و در چارچوب طرح تامین اجتماعی دیجیتال و هوشمند، در‌حال‌حاضر تعدادی از پرکابردترین خدمات سازمان تامین اجتماعی که مخاطب این خدمات گروه‌های بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نیز کارفرمایان هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان و به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه می‌شوند. تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در ابتدای دوره مدیریت اخیر سازمان تامین اجتماعی، ۳۰ خدمت بود که با توسعه این خدمات در حال حاضر به ۴۴ خدمت رسیده است. همچنین تعداد خدمات غیرحضوری قابل‌ارائه در اپلیکیشن «تامین من» نیز اخیرا به ۳۹خدمت افزایش یافته است.

‌براساس این گزارش، برای استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، تنها به ثبت‌نام مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نیاز است و کلیه خدمات غیرحضوری ارائه‌شده در این سامانه و نیز برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» که برای نصب روی تلفن‌های هوشمند طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است، کاملا رایگان است.

برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» که تنها اپلیکشین رسمی مرتبط با خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی است، از سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی https:/ / tamin.ir/ page/ app و نیز از فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است و امکان ارائه خدمات رایگان غیرحضوری بر بستر گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید نسخه ۵ و بالاتر و همچنین وب‌اپلیکیشن (رایانه و گوشی تلفن همراه هوشمند) را داراست.

برای استفاده از این اپلیکیشن، دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی الزامی است. روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی ضمن دعوت از تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان مرتبط با این سازمان برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، اعلام کرده است برنامه‌های کاربردی و سایت‌های اینترنتی غیر از این سامانه و اپلیکیشن «تامین من» که با تبلیغات گسترده، مدعی ارائه بخشی از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی هستند (ازجمله سوابق‌شمار، پیشخوان، استعلام سوابق بیمه، همه‌کاره، همیار اداری، کارمند، کارمند پلاس، کافی‌نت همراه و...)، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند. برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مدعی ارائه تمام یا بخشی از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، مبالغی را برای ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از مردم مطالبه می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز صرفا متقاضیان را به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی منتقل می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده