تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۹۲۸۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست برای بازگشایی کارخانه «سیمان بیارجمند» بعد از ۱۶سال

‌می‌متالز - تعدادی از اهالی وجوانان جویای کار بخش بیارجمند شاهرود استان سمنان خواستار تسریع در ساخت کارخانه «سیمان بیارجمند» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه عمرانی شدند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار بخش بیارجمند، خوارتوران و ۴۸ آبادی دارای سکنه آن در شهرستان شاهرود در استان سمنان، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه سیمان بیارجمند بعداز ۱۶سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی دهستان «بیارجمند» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه سیمان بیارجمند که در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود واقع شده، از ۱۶سال پیش در حال ساخت است و حدود ۴۰ تا۵۰ درصد ساخت آن پیشرفت فیزیکی داشته است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسوولان هستند.

به گفته وی؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسوولان مطرح کرده‌اند؛ نداشتن منابع مالی برای ادامه کار است در عین حال مشکلات زیادی از ناحیه بانک عامل برای پرداخت تسهیلات پروژه ایجاد شده و تا زمان رفع این مشکلات امکان فعالیت مجدد ممکن نخواهد بود.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: سالهاست این کارخانه نیمه کاره با ۳۶ هزار سهامدار رها شده که نیاز به تامین اعتبار و عزم جدی مسوولان برای بازگشایی کارخانه دارد.

این کارگر با بیان اینکه این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی شهرستان قرار بود برای حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان شاهرود و اینکه شرکت سیمان بیارجمند در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسوولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده