تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۲۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چشم امید بازار به راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی/ از خرید‌های هیجانی بپرهیزید

‌می‌متالز - احتمالا مرکز مبادله ارزی در این هفته راه‌اندازی می‌شود و با سیاست‌های جدید بانک مرکزی، شاهد کنترل نرخ‌ها در بازار ارز خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، احمد لواسانی؛ دبیر کل سابق کانون صرافان با اشاره به اقدامات بانک مرکزی جهت ایجاد ثبات در بازار ارز اظهار کرد: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و تجار همچنان منتظر رونمایی از بسته سیاستی بانک مرکزی و راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی هستند.

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های جدید و همچنین افتتاح مرکز مبادله ارزی که طبق وعده داده شده در این هفته محقق می‌شود، تکلیف بانک و صرافی و صادرکننده و واردکننده مشخص خواهد شد و نقش و جایگاه و تاثیر آن‌ها در بازار ارز شفاف می‌شود.

لواسانی با تاکید براینکه قطعا سیاست بانک مرکزی بر کنترل قیمت‌ها در بازار ارز است؛ گفت: اینکه چگونه بخواهد روش‌های کنترلی را اجرایی کند حائر اهمیت است. با تغییر سیاست بانک مرکزی و راه اندازی مرکز مبادله ارزی تا حدودی شرایط بهبود پیدا می‌کند و بازار به نقطه اتکای مناسبی می‌رسد.

چشم امید بازار به راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی/ از خرید‌های هیجانی بپرهیزید

رئیس سابق کانون صرافان با اشاره به اینکه کمبودی در ارز وجود ندارد و تامین ارز متقاضیان طبق روال عادی برقرار است؛ اظهار کرد: در هفته‌های گذشته با توجه به تغییر برخی مقررات صرافی‌ها، صرافی‌های بخش خصوصی منتظر تعیین تکلیف جدید هستند چرا که تامین ارز به دو دسته تقسیم شده است. نخست کالا‌های اساسی و اولویت‌دار که به شبکه بانکی و صرافی بانکی محول شده و بخش دوم اینکه اولویت‌های بعدی در شبکه بانکی، صرافی‌های بانکی و صرافی‌های غیربانکی تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون در اسفند ماه چنین التهابی در بازار ارز و نرخ‌ها نداشته‌ایم بنابراین مردم باید هوشیارباشند که تحت تاثیر هیجانات این بازار قرار نگیرند چراکه هر لحظه ممکن است با هر اتفاق و خبری و اعلام سیاست جدید بانک مرکزی شاهد روند معکوس قیمت‌ها در بازار باشیم و روند کاهشی در نرخ ارز را تجربه کنیم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده