تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۶
بازدید: ۵۱۶
کد خبر: ۲۹۶۰۶۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

بازدید مدیرعامل شستا و مدیرعامل تاصیکو از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران

‌می‌متالز - بازدید از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل و مهدی نوروزیان معاونت پشتیبانی و تأمین منابع مالی شستا، امیرحسین نادری مدیرعامل صدرتامین، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران ارشد این شرکت‌ها سه شنبه ۲۳ اسفندماه در جمبزه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی کفرا، علی تدین مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در ابتدای این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این واحد صنعتی گفت: طرح کارخانه جمبزه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسید. اولین محصول فاز یک این مجموعه در اسفند ۹۹ به ذوب آهن اصفهان ارسال شد. پروژه فاز دوم سایت جمبزه سال ۱۴۰۰ شروع و در اسفند ۱۴۰۱ به پایان رسید.

مدیرعامل کفرا افزود: تلاش داریم مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را در داخل تأمین کنیم از وابستگی این صنعت به خارج را کاهش دهیم و تولید افزایش یابد.

بازیان مدیرعامل شستا گفت: بسیاری از صنایع کشور برای تامین مواد اولیه، وابسته به تولیدات شرکت فرآورده‌های نسوز هستند و بنابراین درصدد تأمین مواد اولیه و استقلال در این بخش هستیم.

وی افزود: مقوله تولید همواره مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد و همه ما باید با اراده و خوداتکایی در این مسیر گام برداریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزود: بخش صنعت و معدن ما ظرفیت و قابلیت بسیاری دارد و در این زمینه برنامه ریزی‌های خوبی در دست اقدام قرار دارد و تولید باید همواره بدون وقفه در جریان باشد و ما هم این پیش راه اندازی امروز را به فال نیک می‌گیریم.

بازیان گفت: راه‌های سخت تولید را پشت سر گذاشتیم و در دولت سیزدهم رشد و توسعه خوبی را شاهد بودیم و در بخش بین المللی نیز برنامه‌های خوبی را شاهد هستیم.

مدیر عامل شستا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی با موضوع تولید، خودکفایی و ساخت داخل گفت: ثمره همه این تلاش‌ها خدمت به هموطنان عزیزمان است.

در ادامه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین گفت: صنایع بسیاری در کشور به واسطه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران تاسیس شدند تا مواد اولیه مورد نیازشان را از این شرکت تأمین کنند.

وی افزود: برخی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است و به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر، به دنبال این هستیم که این مواد اولیه در داخل تأمین شود.

نادری تصریح کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه تولید محصولی خاص و دانش بنیان و کم نظر در دنیا و نیز محل مناسب قرارگیری آن است که به دو مجتمع عظیم صنعتی ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه است.

نایب رئیس هیات مدیره تاصیکو افزود؛ تولیدات نسوز، بازار صادراتی خیلی خوبی دارد، ما باید بتوانیم برای تأمین مواد اولیه محصولات نسوز برنامه داشته باشیم، نکته دیگر مکان فعلی شرکت است که با توجه به توسعه شهری حاشیه کارخانه، باید هرچه سریعتر محل کارخانه را تغییر دهیم که ما در صدر تامین از این برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.

شرکت فرآورد‌های نسوز ایران در سال ۱۳۵۱ تاسیس و برای ۶۰۲ تعداد کارگر اشتغال ایجاد کرده است و نخستین و بزرگ ترین تولیدکننده آجرنسوز در کشور است، با نماد کفرا در بازار بورس حضور دارد و از جمله شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری صدرتامین است.

منبع: شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

بازدید مدیرعامل شستا و مدیرعامل تاصیکو از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران

بازدید مدیرعامل شستا و مدیرعامل تاصیکو از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران

عناوین برگزیده