تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۹۶۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم زرند وکوهبنان در مجلس:

زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در زرند مهیاست

‌می‌متالز - نماینده مردم زرند وکوهبنان گفت: با بهره برداری از کارخانه فولاد سیریز زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عفت شریعتی در شورای اداری زرند که با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: کارخانه سی‌ریز زرند نیاز به گازرسانی دارد و با بهره‌برداری از این مجموعه زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می‌شود و شاهد کم شدن مهاجرت خواهیم بود.

او افزود: کارگران شرکت زغال سنگ زرند بعد از ۱۵ سال خدمت در عمق زمین دیگر توان تولید ندارند، بنابراین اجرای ماده ضریب دو برای به‌کارگیری نیرو‌های جدید و بازنشستگی نیرو‌های سابق امری ضروری است.

شریعتی تصریح کرد: باید حقوق و مزایای کارگران بخش خصوصی معادن برای ایجاد عدالت در نظر گرفته شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس بیان کرد: وزیر نیرو با انتقال آب از خلیج فارس به زرند به‌عنوان شهر قرمز دارای تنش آبی موافقت کرده است و از آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع مالی این پروژه درخواست یاری می‌کنیم.

او افزود: مجتمع آموزشی زرند که بودجه اش به دانشگاه باهنر کرمان منتقل شده باید احیا شود و فکری برای توسعه دانشکده پرستاری زرندشود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بزرگترین معادن زغالسنگ در زرند و کوهبنان وجود دارد، اما تولیدات به‌شدت افت کرده، تکلیف این شرکت مشخص شود تا تولید و اشتغال افزایش یابد.

شریعتی تاکید کرد: امهال سود وام‌های کشاورزان زرند باید جدی گرفته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده