تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۹۶۴۰۴
سرویس خبر : انرژی
در جلسه شورای اداری زرند با حضور قالیباف عنوان شد:

فرماندار زرند: زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است/ امام جمعه زرند: برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند ظلم آشکار است

‌می‌متالز - فرماندار زرند گفت: در شهر زرند سال سختی را در تنش آبی پشت سر گذاشتیم و زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است و کشاورز ما باید از عمق ۳۲۰ متری آب را بیرون بکشد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا حسینی نژاد امروز در شورای اداری زرند با حضور قالیباف اظهار داشت: شهرستان زرند ۱۲ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد و خدمت به مردم این خطه باید ویژه باشد.

وی با اشاره به ۴۰ درصدی کسری آب در زرند خواستار تسریع تامین آب پایدار از حوزه خلیج فارس در بخش آشامیدنی و کشاورزی برای این شهرستان شد.

فرماندار زرند ادامه داد: در شهر زرند سال سختی را در تنش آبی پشت سر گذاشتیم و زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است و کشاورز ما باید از عمق ۳۲۰ متری آب را بیرون بکشد.

حسینی نژاد با بیان اینکه زغال سنگ زرند می‌تواند هزاران اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد:، اما ظرفیت زغال سنگ زرند به علت سیاست‌های نادرست وزارت کار و وزارت صمت مانده است و این در حالی ست که زرند را به زغال سنگ می‌شناختند، اما امروز در زغال سنگ زرند یکی از مشکلات استان کرمان است.

وی ابراز داشت: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به شهرستان زرند برگردد، اما این اتفاق نیفتاده و زیرساخت‌ها در این منطقه مطلوب نیست و تردد ماشین‌های سنگین جان مردم را تهدید می‌کند و بیشترین تصادفات را طی سال جاری در زرند داشتیم.

مدیرعامل میدکو نیز در سخنانی اظهار داشت: سبک مدیریت جهادی را در میدکو داریم یعنی صاحب کار بالای سر کار است، زیرا در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

علی اصغر پورمند ابراز داشت: ۲۰ هزار نفر شاغل به صورت مستقیم و ۴۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در میدکو مشغول به کار هستند و یک ونیم میلیون سهامدار داریم و ۱۰ میلیون نفر سرنوشت شان به میدکو گره خورده است.

وی از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری و انجام ۴۰ پروژه طی ۱۴ سال در میدکو خبر داد و اضافه کرد: ما همیشه تحریم بوده ایم و روزبه روز هم تحریم‌ها شدیدتر شده است و باید شرایط را مدیریت کرد و این اتفاق الحمدالله در میدکو افتاد.

برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند ظلم آشکار است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند نیز در سخنانی اظهار داشت: برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند یک ظلم آشکار است و این در شرایطی ست که معادن برای این منطقه تبعات زیست محیطی دارند. منابع استخراج می‌شوند و ما نمی‌توانیم چشم بر این انفالی ببنیدیم که از زرند خارج و در جا‌های دیگر هزینه می‌شوند.

فرماندار کوهبنان نیز در سخنانی اظهار داشت: کوهبنان با ۲۵۰ میراث فرهنگی به بام فرهنگی استان کرمان معروف است و ۵۰ درصد جاده کوهبنان ساخته شده و استاندار کرمان هم ۳۵۰ میلیارد تومان برای این جاده گذاشته است که ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن است.

مجید توکلی عنوان کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان ابنیه باید توسط قرارگاه خاتم در جاده ساخته شود که اگر خاتم پای کار بیاید جاده تا یک و نیم سال آینده آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه معادن زغال سنگ با خلأ بیمه‌ای و نبود خریدار مواجه هستند، یادآور شد: از دو و نیم سال قبل کد دانشگاه پیام نور کوهبنان حذف شده است که خواستار راه اندازی دوباره این دانشگاه هستیم.

استاندار کرمان نیز اظهار داشت: زرند قدیمی‌ترین شهر فعال در حوزه معدن است و میدکو در توسعه شهرستان زرند نقش موثری داشته است و ظرفیت زغال در این منطقه وجود دارد، اما سالانه شاهد واردات حجم زیادی زغال سنگ به کشور هستیم.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: خط انتقال آب از خلیج فارس برای زرند انجام می‌شود و ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای نخستین بار به استان کرمان باید بیاید، هرچند بر اساس جدولی که تدوین کرده اند این سهم کاهش می‌یابد. حق آلایندگی معادن گرفته خواهد شد و در همان منطقه هزینه می‌شود.

منبع: صدای زرند

عناوین برگزیده