تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۹۶۵۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل موارد ایمنی و با هدف افزایش ظرفیت محل ذخیره‌سازی آهک و ارتقای فرآیند‌های زیست‌محیطی شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا خادم‌کیمیائی، مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه پیرامون اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه اظهار داشت: قبل از اجرای این پروژه با کمبود ظرفیت مخازن ذخیره آهک مواجه بودیم ازاین‌رو با رویکرد افزایش ظرفیت محل ذخیره آهک و بهبود فرآیند‌های زیست‌محیطی، پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح فرآیند ذخیره‌سازی گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه، ابتدا مواد مستقیماً داخل هاپر‌ها تخلیه و سپس در دو مخزن ذخیره هریک به ظرفیت ۱۵۰۰ تن انبار می‌شود. بعد از آن، از طریق ویبرو فیدر‌ها و نوارنقاله‌ها به واحد فولادسازی انتقال می‌یابد. این در حالی است که با نصب غبارگیر‌های جدید در ورودی و خروجی مخازن به ظرفیت ۲۴۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ مترمکعب در ساعت از انتشار مواد ناخالص جلوگیری خواهد شد.

رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه:

ساخت و نصب بیش از ۷۰۰ تن اسکلت فلزی و گالری نوار نقاله با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های داخلی

محمد حسنی، رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه نیز در این زمینه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه و به‌منظور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی، ساخت و نصب بیش از ۷۰۰ تن اسکلت فلزی و گالری نوار نقاله، مخازن ذخیره، قطعات مکانیکی نوارنقاله‌ها و داکت‌های غبارگیر در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت به انجام رسید.

وی ساخت و نصب تابلو‌های MCC و PLC جدید و همچنین ۲۰ کیلومتر کابل‌کشی، اجرای حدود ۱۰۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی را ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه اعلام کرد.

رئیس واحد آهک سازی فولاد مبارکه:

افزایش ظرفیت و برطرف شدن مشکلات

خشایار پاسیار، رئیس واحد آهک سازی فولاد مبارکه ضمن ابراز رضایت از اجرای این پروژه افزود: شرکت فولاد مبارکه مقداری از آهک موردنیاز خود را توسط دو کوره موجود تولید و داخل ۴ مخزن ۳۰۰ تنی ذخیره می‌کند. برای ذخیره مابقی آهک موردنیاز که از دیگر شرکت‌ها تأمین می‌گردد، دو مخزن ۳۰۰ تنی پیش‌بینی شده بود. به‌دلیل افزایش ظرفیت انجام‌شده در ناحیه فولادسازی، میزان مصرف آهک در این ناحیه به مقداری زیادی افزایش یافت؛ ازاین‌رو با مشکل فضای سربسته برای نگهداری آهک و مشکلات پیرامون آن مواجه بودیم که با اجرای این پروژه مشکلات برطرف شد.

کارشناس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه:

افزایش ظرفیت از ۳۰۰ به ۱۵۰۰ تن

سروش جعفری، کارشناس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه با بیان اینکه ظرفیت مخازن قبلی حداکثر ۳۰۰ تن بوده است، در تشریح عملکرد این بخش اضافه کرد: در این پروژه، آهک بعد از جداسازی توسط سرند به نوار نقاله انتقال پیدا می‌کند و سپس به‌وسیله شوت دوراهه جدید بر روی نوار نقاله جدید تعبیه‌شده می‌ریزد و به ساختمان مخازن جدید منتقل می‌گردد؛ پس از آن توسط نوار نقاله جدید دوطرفه به داخل مخازن جدید انتقال می‌یابد و بعد از ذخیره آهک در مخازن ۱۵۰۰ تنی جدید، این مواد به‌وسیله ویبرو فیدر‌ها و نوار نقاله‌ها بر روی نوار نقاله واحد حمل مواد فولادسازی ریخته و به‌وسیله آن به کوره‌ها منتقل می‌گردد.

مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در پایان از زحمات کارکنان واحد اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، دستگاه نظارت، مدیریت و کارکنان بهره‌برداری ناحیه آهن‌سازی، مهندسی کارخانه، تعمیرگاه مرکزی و همکارانی که در برنامه‌ریزی، اجرا و اه‌اندازی این پروژه مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده