تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۲۹۷۱۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی برای تولید کنسانتره سرب و روی در خراسان شمالی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از سرمایه گذاری بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی ایران در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو از سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی در این بخش در استان خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که استان نیاز به چنین سرمایه گذاری‌های بزرگ برای حل مشکل اشتغال و چرخش اقتصادی دارد از این شرکت بزرگ سرمایه گذار که بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی در کشور است، استقبال کرده و ظرف یک روز جواز آن را صادر و تقدیم کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده کنسانتره، سرب، کنسانتره روی، شمش سرب و سرب اکسیده در ایران است که به محض دریافت زمین مورد نیاز خود، کار ساخت و ساز ابنیه کارخانه و اداری را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهاد ما شهرک صنعتی اسفراین است، ولی از آنجایی که باید تمام جوانب زیست محیطی، حمل و نقل و نزدیک بودن به مواد اولیه در نظر گرفته شود، جهت جانمایی کارخانه باید بررسی‌های کارشناسانه انجام گیرد.

به گفته وی، گروه صنعتی معدنی زرین با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن کنسانتره سرب و روی در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است که از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات این گروه می‌توان به بهترین صادر کننده ملی و استانی، تاسیس بزرگترین پژوهشکده تحقیق و توسعه سرب و روی با ۲۷ فقره ثبت اختراع و کسب جوایز مختلف صادراتی و پژوهشی نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده