تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۳۰۹۳
سرویس خبر : انرژی

۴.۲ میلیارد مترمکعب آب شیرین از دریای عمان وارد کشور می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریای خزر در دستور کار نیست، گفت: ۲/ ۴میلیارد مترمکعب آب شیرین از دریای عمان وارد پهنه سرزمینی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب، درباره آخرین وضعیت انتقال آب از خزر اظهار کرد: پروژه انتقال خزر فعلا در دستور کار نیست و منتفی شده است.

وی درباره انتقال آب از دریای عمان گفت: در خطوط انتقال آب از دریای عمان و شیرین سازی طرح‌های مختلفی در حال اجرا و در دست مطالعه است. در حال حاضر پنج‌خط به طور ویژه دنبال می‌شود که سه‌خط در سال گذشته کلنگ زنی شد و دوطرح به بهره برداری رسید.

سخنگوی صنعت آب در ادامه تصریح کرد: اکنون خط یزد کلنگ زنی شده، خط اصفهان و خط کریدور شرق نیز در حال اجرا هستند و از طریق سرمایه‌گذار دنبال می‌شوند.

وی تاکید کرد: بنا داریم تا انتهای دولت دستاورد خوبی را در حوزه انتقال و شیرین سازی آب دریا داشته باشیم و اعتقاد ما این است که این آب می‌تواند به نفع کشور باشد؛ زیرا هر میزان آب که شیرین سازی و برای مصرف هدایت شود به نفع کشور است. قاسم زاده بیان کرد: مطالعه ما در اولین خروجی این است که ۲/ ۴میلیارد مترمکعب آب شیرین از دریای عمان داخل پهنه سرزمینی استفاده شود. البته این میزان حدود یک سوم مقدار آبی است که از دریا برداشت می‌کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده