تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۰۳۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ذخایر بین‌المللی روسیه به ۵۹۹.۲ میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که ذخایر بین‌المللی روسیه با یک دهم درصد افزایش به ۲/ ۵۹۹ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ذخایر بین‌المللی طلا و ارز‌های خارجی روسیه از پایان آوریل تا ۵ مه با ۱/ ۰ درصد افزایش به ۲/ ۵۹۹ میلیارد دلار رسیده است. این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: حجم ذخایر بین‌المللی روسیه پس از افزایش ۳/ ۰ میلیارد دلاری یا ۱/ ۰ درصدی در هفته تحت تاثیر افزایش مثبت ارزش، تا پنجم ماه مه به ۲/ ۵۹۹ میلیارد دلار رسید.

ذخایر بین‌المللی روسیه (طلا و ارز)، دارایی‌های خارجی با میزان نقدشوندگی بالا، در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت است. در ۱۲ژانویه، ذخایر بین‌المللی روسیه ظرف یک هفته به ۵۸۲ میلیارد دلار افزایش یافت. در سال ۲۰۲۲، ذخایر بین‌المللی روسیه ۴/ ۸ درصد کاهش یافت و تا اول ژانویه سال جاری به ۵/ ۵۷۷ میلیارد دلار رسید. این ذخایر در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود یعنی ۲/ ۶۴۳ میلیارد دلار رسیده بود. به گفته ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، تورم روسیه برای سال ۲۰۲۲ اندکی کمتر از آخرین برآورد‌های رسمی و انتظارات تحلیل‌گران است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده