تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۳۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست امام جمعه سنندج برای اختصاص بخشی از درآمد مرز باشماق و معادن طلا به کردستان

‌می‌متالز - امام جمعه سنندج گفت: اگر چند درصد از درآمد مرز باشماق و معادن طلای سقز و قروه به استان اختصاص یابد و ظرفیت‌های نهفته گردشگری مورد توجه قرار گیرد، دیگر مشکلی در حوزه اشتغال و معیشت نخواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر که در مسجد جامع اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه بیماران؛ با هشدار اینکه جمعیت کشور رو به پیری است، اظهار داشت: جوانان و خانواده‌ها باید از لحاظ معیشتی، اشتغال و تامین مسکن کمک شوند تا به سمت ازدواج و فرزندآوری تشویق شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه با هم به فکر آینده، پیشرفت و توسعه کشور باشیم، گفت: مسئولان برای ایجاد اشتغال و مسکن جوانانمان تدبیری بیندیشند چرا که کشور و استان کردستان محروم نیست و پر از ظرفیت‌های متعدد بوده که در صورت توجه و به‌کارگیری، این معضل برطرف خواهد شد.

امام جمعه سنندج توجه به حوزه جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر چند درصد از درآمد مرز باشماق و معادن طلای سقز و قروه به استان اختصاص یابد و ظرفیت‌های نهفته گردشگری مورد توجه قرار گیرد، دیگر مشکلی در حوزه اشتغال و معیشت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همه مسوولان در برابر وضعیت زندگی مردم مسئولیت‌پذیر و مردم نیز بیت‌المال را حفظ کنند افزود: باید غمخوار یکدیگر باشیم و انسان‌های متمکن و خیر دستگیر فقیر و نیازمندان باشند.

ماموستا رستمی با ذکر اینکه اجرای عدالت همه دغدغه‌ها را برطرف می‌کند، بیان کرد: دین اسلام، دین عدالت و مهربانی بوده و برابر توصیه قرآن باید باید با عدالت و نگاه حمایتی و دستگیری به یکدیگر نگاه کرده و صله رحم را فراموش نکنیم.

وی به اهمیت حفظ و حراست از «بیت‌المال» و توصیف این جایگاه از یددگاه حضرت امیرالمومین علی (ع) پرداخت و ادامه داد: اهتمام در حفظ بیت‌المال و دقت در مصرف بودجه عمومی از مسائلی است که در منابع اسلامی تأکید فراوانی به آن شده و امیدواریم که سیره و روش این امام الگو و سرمشق همه کارگزاران نظام باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تحقق عدالت را، جوهره اصلی وعده الهی در ظهور و قیام مهدی موعود (عج) دانست و یادآور شد: اساسی‌ترین و پرجلوه‌ترین خصوصیت حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) در آخر زمان، برقراری و گسترش عدالت و برچیدن ظلم و فساد از چهره هستی است.

ماموستا رستمی در بخش پایانی ضمن قدردانی از زحماتو تلاش‌های متولیان امنیت؛ خواستار همراهی و مشارکت مردم در حفظ امنیت کنونی شد و ابراز داشت: امیدوارم خداوند متعال این امنیت را حفظ و همه ما را از بلا و آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

وی همچنین در بخشی از خطبه‌های این جمعه با انتقاد از اینکه جاده‌های استان استاندارد نیستند، خواستار رفع این مشکل و ساماندهی این وضعیت شد و گفت: به عنوان نمونه از سه راهی تودار، مسیر خروسه تا ورودی جاده جدید سنندج-مریوان در تیژتیژ پر از چاله و چوله و نامناسب است، مسوولان متولی ورود کرده تا خدایی نکرده تصادفات این مسیر منجر به مرگ عزیزانمان نشود.

امام جمعه سنندج همچنین با انتقاد از افزایش قیمت اجناس افزود: در این شرایط کنونی قیمت لوازم خانگی آنقدر افزایش یافته که یک گارگر با دستمزد دو ماه کارگری نمی‌تواند یک وسایل خانگی تهیه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده