تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۳۲۲۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
سیاهکلی:

برخی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی از شرایط انحصاری بازار سوءاستفاده می‌کنند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:برخی تولیدکننده ها، توزیع‌کننده‌ها و فروشنده‌های لوازم خانگی از شرایط انحصاری کنونی بازار سوءاستفاده می‌کنند، زیرا تناسب عرضه و تقاضا از بین رفته و رقابتی در بازار وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاه کلی درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: زمانی که بازار انحصاری می‌شود، مشکلات بسیاری مانند دلالی کاذب ایجاد خواهد شد و ممکن است که تولیدکنندگان در قیمت، کیفیت و عرضه سوءاستفاده کنند و بازار سیاه به وجود آید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه لوازم خانگی با توجه به محدودیت واردات، برخی از تولیدکنندگان بازار را انحصاری کردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با متخلفان این حوزه برخورد کند.

وی با بیان اینکه انحصار بازار لوازم خانگی باید با تدبیر مناسب شکسته شود، اضافه کرد: وزارت صمت باید بستر لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند ما نیز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی داریم کمک‌های لازم برای کاهش انحصار بازار لوازم خانگی را انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:برخی تولیدکننده ها، توزیع‌کننده‌ها و فروشنده‌های لوازم خانگی از شرایط انحصاری کنونی بازار سوءاستفاده می‌کنند، زیرا تناسب عرضه و تقاضا از بین رفته و رقابتی در بازار وجود ندارد که باید مدیریت و تدبیر لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای تنظیم بازار داخل و ارتقای کیفیت لوازم خانگی باید هر تولیدکننده ملزم شود که میزان مشخصی از تولیدات خود را صادر کند با اجرای این سیاست تولیدکنندگان ناچار می‌شوند که محصولات باکیفیت تولید کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده