تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۰۳۲۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلایندگی کارخانه سیمان استهبان

‌می‌متالز - کمپینی با نام «اعتراض به خطر آلودگی کارخانه سیمان برای سلامتی مردم رونیز» تشکیل شده است که متن نامه آن در پی می‌آید.

استاندار محترم استان فارس

با سلام.

به گزارش می متالز، با احترام به استحضار می‌رساند هاله‌ی ابر حاصل از فعالیت کارخانه‌ی سیمان استهبان، هر روز بر فراز دشت و شهر رونیز خودنمایی کرده و همچون ویروسی خطرناک‌تر از کرونا و امثالهم، همه روزه شاهد بیماری‌های دردناک از قبیل سرطان، بیماری‌های گوارشی و... و به‌تبع آن مرگ‌ومیر شهروندان نجیب این خطه بوده و هستیم.

اما به‌رغم پیگیری‌های مستمر، تذکرات مکرر، تهیه پخش گزارش‌های خبری در این رابطه و بیان خطرات ناشی از خروج گرد کارخانه از فیلتر‌های ناقص و معیوب در مورد تأثیر بر سلامتی شهروندان و از بین رفتن باغات، مراتع و محیط زیست؛ شاهد بی‌توجهی مالکین و مدیران کارخانه‌ی سیمان و بی‌تفاوتی مسوولین ذیربط در سطح شهرستان و استان بوده و هستیم.

حال ما امضاکنندگان این کارزار، ضمن بیان اعتراض شدید خود به روال موجود، ضمن درخواست برطرف شدن و نصب فیلتر مناسب برای کارخانه، خواستار اجرای قوانین در هزینه‌کرد یک درصد عوارض آلایندگی کارخانه به بخش سلامت و اشتغال‌زایی و گزارش امر به عموم مردم می‌باشیم.

امید که حضرتعالی که به عنوان پزشک، سوگند خورده به حفظ سلامت مردم هستید گامی موثر در کمک به مردم نجیب و مظلوم این دیار بردارید.

اهالی شهر رونیز علیا و روستا‌های دهستان رونیز

منبع: ایران اکونومیست

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده