تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۳۲۲۹
سرویس خبر : انرژی
فرماندار نهبندان مطرح کرد؛

کم آبی روستا‌های نهبندان در کنار معادن طلا/ تقدیر از برنامه نذر آب

‌می‌متالز - فرماندار نهبندان با اشاره به مشکلات آبی روستا‌ها در جوار معادن طلا گفت: در طرح نذر آب ۵، آبرسانی به روستا‌های نهبندان با همکاری هلال احمر استان گلستان و خراسان‌جنوبی انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل ایروانی فرماندار شهرستان نهبندان صبح پنج شنبه در آئین افتتاح طرح ملی نذر آب ۵ در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: امروز در شهرستان نهبندان شاهد حرکت عظیم و نذر متفاوت به نام نذر آب از سوی هلال احمر گلستان با همکاری هلال احمر استان خراسان جنوبی هستیم.

فرماندار نهبندان افزود: نذر آب نذر در دنیایی است که شاهد جنگ تمام عیار در عرصه آب آشامیدنی هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان خشک و کویری هستیم، بیان کرد: علی رغم وجود معادن زیاد در نهبندان، اما آب شرب مورد نیاز در این مناطق و محل زندگی مردم نداریم.

ایروانی عنوان کرد: با همکاری هلال احمر شناسایی‌های جهت تأمین آب شرب در این مناطق انجام و امروز شاهد آبرسانی در نهبندان با کمک جمعیت هلال احمر استان گلستان هستیم.

وی به آبرسانی به روستای هیرد اشاره و اظهار کرد: در روستایی که معدن طلا دارد آب شرب نداریم که با تلاش هلال احمر و با اجرای طرح نذر آب این امکان فراهم شده که قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: طی جلساتی که برگزار شد کاروان نذر آب استان گلستان در کنار آب رسانی بحث بهداشتی را پیگیری کرده و با حضور پزشکان در این منطقه نظام برنامه ریزی و نیاز سنجی در سطح شهرستان انجام شده است.

ایروانی بیان کرد: اگر اقدامی با نیازسنجی همراه شود مؤثر خواهد بود و این اقدامات ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده