تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۳۲۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نیاز بخش معدن کشور به ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نیاز بخش معدن کشور به ۲۰ هزار ماشین‌آلات سنگین خبر داد و گفت: نیاز بخش راهسازی بسیار بیشتر از این تعداد است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی درآئین کلنگ‌زنی تولید، طراحی ومونتاژ سنگین با بیان اینکه با راه‌اندازی یک واحد تولیدی مشکل فرسودگی ماشین‌آلات در دو حوزه معدن و راهسازی حل خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرسودگی، بهره‌وری را پایین و مصرف گازوئیل در معادن افزایش داده است نوسازی ماشین آلات کمک بزرگی برای حل این مشکل خواهد کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نیاز بخش معدن کشور به ۲۰ هزار ماشین‌آلات سنگین خبر داد و گفت: نیاز بخش راهسازی بسیار بیشتر از این تعداد است.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه بخش معدن اشاره و تصریح کرد: این برنامه توسعه‌ای نیاز به ماشین‌آلات که در همه امور آن وابسته هستیم را افزایش خواهد داد.

طاهری با تاکید بر اینکه تولید انحصاری ماشین‌آلات سنگین برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت، ادامه داد: راه‌اندازی این واحد نوسازی ماشین آلات سنگین را میسر خواهد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاز نخست این واحد تولیدی اقدام به مونتاژ ماشین‌آلات خواهد کرد، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۱۰ تا ۲۰ درصد دانش فنی تولیدات ماشین آلات به صورت سالانه به کشور منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر سودآور بودن واحد تولیدی ماشین‌آلات سنگین گفت: این واحد ضمن ایجاد اشتغال صنعت پاک محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده