تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۰۳۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه معادن انجام شده است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در بخش معدن در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی اظهار کرد: ۲۰۵ معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل مشغول فعالیت و برداشت معادن هستند که فعالیت آن‌ها زمینه اشتغال مناسبی را فراهم کرده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بخش یک‌هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم رقم خورده و همچنان شاهد توسعه مجموعه‌های معدنی و فرآوری تولیدات محصولات معدنی در استان اردبیل هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: میزان ذخایر معدنی استان ۶۰۰ میلیون تن برآورد می‌شود که سالانه ۶ میلیون تن استخراج مواد معدنی با ارزش بالا نظیر سیلیس، سنگ‌های معدنی، مرمریت و دیگر مواد معدنی را در استان شاهد هستیم.

صادقی بیشترین تمرکز اکتشاف معدنی را مربوط به مشگین، کوثر و خلخال اعلام کرد و افزود: با توجه به ذخایر خوب معدنی در منطقه صاحب دیوان مشگین‌شهر، توسعه صنایع تبدیلی را در این بخش شاهد هستیم که فرصت اشتغال ۳۵۰ نفری در این حوزه فراهم آمده است.

وی از صادرات محصولات معدنی به کشور‌های آسیای میانه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر کشور‌های همسایه، صادرات این محصولات فرصتی بی‌نظیر فراهم کرده تا ما بتوانیم در بخش صنایع تبدیلی نیز اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

صادقی از پرداخت تسهیلات برای نوسازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز برای معدن‌کاران استان خبر داد و اضافه کرد: عمده مشکل فعالان این حوزه دغدغه مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها در کنار فرسودگی ماشین‌آلات بوده که ما در حال رایزنی با مسوولان امر هستیم تا این موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیاز ضروری استان را به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات معدنی یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا در این حوزه نیز اقدامات مؤثر و راهگشا با رویکرد پشتیبانی‌های مورد نظر از فعالان حوزه معدنی انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده