تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۳۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت یک میلیارد دلار سفارش واردات کالا در استان سمنان

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت بیش از یک میلیارد دلار سفارش واردات کالا به استان سمنان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، ۴۰۳۳ پرونده ثبت سفارش واردات کالا در استان مورد بررسی قرار گرفت که با تائید ۳۹۲۷ فقره پرونده بالغ بر یک میلیارد دلار سفارش واردات کالا در استان ثبت و به انجام رسید.

وی افزود: عمده کالا‌هایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به استان وارد شده است شامل ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحد‌ها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و ... می‌باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این مدت، ۲۴۰ فقره کارت بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت که تعداد ۱۰۱ فقره صادر، ۱۱۶ فقره تمدید، ۴ فقره تعلیق و ۱۹ فقره نیز تغییر انجام شده است.

مداح ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استان‌ها یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت صمت بوده است که تفویض ثبت سفارش «کالا‌های گروه دو» به استان‌ها از جمله اقدامات در راستای تسهیل فرآیند اداری است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان

عناوین برگزیده