تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۰۳۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در بورس انرژی از روز دوشنبه

‌می‌متالز - علی نقوی گفت: با توجه به پذیرش پنج نیروگاه تجدیدپذیر در بورس انرژی از روز دوشنبه (یکم خرداد ماه) شاهد آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در بورس انرژی خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران در مورد راه‌اندازی تابلوی برق سبز در بورس انرژی ایران گفت: در راستای برنامه‌های توسعه مبادلات برق که از مدت‌ها قبل میان وزارت نیرو و بورس انرژی مطرح بوده است، از ابتدا بحث راه‌اندازی تابلوی سبز برق مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری مسوولان همراه شد.

وی اظهار کرد: ساختار فنی راه‌اندازی تابلوی سبز برق در بورس انرژی تحت تاثیر پیگیری‌های انجام شده به صورت مستمر و نیز دستورات ابلاغ شده از سوی وزیر نیرو مهیا شد.

نقوی ادامه داد: با توجه به پذیرش پنج نیروگاه تجدیدپذیر در بورس انرژی از روز دوشنبه (یکم خرداد ماه) شاهد آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در بورس انرژی خواهیم بود.

ورود سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی ایران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ قرار بر این است تا در مراحل بعد سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مرور در بورس انرژی پذیرش و امکان مبادلات آن‌ها در این بازار فراهم شود.

وی به مزایای راه‌اندازی تابلوی سبز برق در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است، در ابتدا با توجه به وجود بحث ناترازی برق در کشور و نیاز صنایع به تامین برق، توسعه انرژی تجدیدپذیر یکی از راه‌های رفع این مشکلات خواهد بود.

نقوی ادامه داد: با آغاز معاملات برق در بورس ضمن کشف قیمت درست از طریق این بازار، نشانه‌گر‌های مشخصی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد که آیا سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیر توجیه پذیر است یا خیر.

مدیرعامل بورس انرژی ایران به دیگر مزایای راه‌اندازی تابلوی سبز برق اشاره کرد و افزود: همچنین با این اقدام می‌توان از طریق صندوق‌های پروژه نسبت به تامین مالی تاسیس نیروگاه اقدام کرد.

وی به کمک تابلوی سبز برق در کاهش خاموشی‌های برق در تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه تجدیدپذیر‌ها زمینه‌ساز کاهش ناترازی‌ها خواهد بود که به مراتب تاثیرگذار در بهبود وضعیت صنعت برق کشور و کاهش خاموشی‌ها خواهد شد.

انجام فرآیند‌های مربوط به عرضه پساب‌ها در بورس انرژی

نقوی در ادامه به پذیرش پساب‌ها در بورس انرژی تاکید کرد و گفت: اکنون در حال انجام فرآیند‌های مربوط به عرضه پساب‌ها در بورس انرژی هستیم، اما تاکنون زمان دقیق عرضه مشخص نشده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده