تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۰۳۳۲۹
سرویس خبر : انرژی

اتمام حجت شرکت نفت درباره شایعات افزایش قیمت بنزین

‌می‌متالز - شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به بازار داغ شایعات بنزینی تاکید کرد: قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ افزایش نخواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: برخی رسانه‌ها برای جا نماندن از بازار داغ شایعات بنزینی هر روز بر طبل این شایعات به بهانه تایید و تکذیب می‌کوبند در حالی که دولت همواره تاکید کرده، قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ افزایش نخواهد داشت.

البته شایعات بنزینی تنها مربوط به قیمت نیست و هر بار که افزایش قیمت بنزین تکذیب شده بلافاصله سر و کله اخبار مربوط به کیفیت بنزین پیدا می‌شود. موضوع کیفیت بنزین البته آنچنان داغ است که تا دریای کاراییب نیز جا باز کرده و رسانه‌های خارجی دلیل آتش گرفتن برخی از خودرو‌ها در ونزوئلا را کیفیت پایین بنزین صادراتی ایران می‌دانند و بر آن تاکید دارند.

این در شرایطی است که در ماه‌های اخیر به دلیل هم ترازی مصرف و تولید بنزین، صادرات بنزین عملا متوقف بوده و هیچ محموله بنزین صادراتی از ایران نه به ونزوئلا و نه به هیچ کشور دیگری صادر نشده است.

این شایعات یک بار همزمان با تصوب قانون بودجه مطرح می‌شود، بار دیگر به بهانه ورود به سال جدید بر سر زبان‌ها می‌افتد. گاهی صحبت درباره مصرف بالای بنزین و لزوم توجه به بهینه‌سازی مصرف بهانه‌ای برای داغ شدن تنور شایعه گرانی بنزین می‌شود و در آخرین مورد نیز ساماندهی کارت سوخت جایگاهداران گرانی بنزین را به سرخط خبر‌ها باز می‌گرداند.

در قانون بودجه سال جاری تاکید شده باید تا پایان ۶ ماهه نخست سال، استفاده از کارت سوخت شخصی به ۹۰ درصد برسد و در همین باره دولت پس از پایان تعطیلات نوروز، ساماندهی کارت سوخت جایگاهداران را با هدف نظارت بر مصرف و کاهش قاچاق سوخت در کنار اجرای طرح کدینگ در استان‌های مرزی مانند استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآورد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده