تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۳۳۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صندوق توسعه ملی اعلام کرد:

دلیل تاخیر در واریز ۳.۶ هزار میلیارد تومان از تعهد ۱۰ هزار میلیاردی به بورس

‌می‌متالز - معاون صندوق توسعه ملی دلیل تاخیر در واریز ۳.۶ هزار میلیارد تومان از تعهد ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق تثبیت بازار سرمایه را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا میرمحمد صادقی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی موظف به پرداخت ماهانه به صندوق تثبیت بازار سرمایه است به ایسنا، گفت: تاکنون حدود ۶.۴ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده و ۶۰ درصد منابع صندوق تثبیت از این طریق تامین شده است.

وی ادامه داد: علت توقف واریز منابع هم ناشی از عدم پرداخت دو هزار میلیارد تومان از باقی طلب ۵ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی بود بود. در این میان ۳ هزار میلیارد توسط سازمان امور مالیاتی پرداخت و همه این مبلغ هم به صندوق تثبیت واریز شد؛ بنابراین در صورت اقدام سازمان امور مالیاتی به پرداخت دو هزار میلیارد تومان دیگر این مبلغ به همراه ۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب صندوق تثبیت واریز خواهد شد تا تعهد ۱۰ هزار میلیارد تومانی تکمیل شود.

به گفته میرمحمد صادقی، منابع ریالی صندوق توسعه ملی طبق ماده ۵۲ قانون بوده و باید در پشتیبانی از طرح‌های ریالی مصرف شود؛ بنابراین طبق مقررات، سازمان امور مالیاتی باید طلب صندوق را پرداخت کند تا مابقی پول از برگشت منابع صندوق تامین شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده