تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۳۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارنامه هفتگی بازار فیزیکی منتشر شد

معامله نزدیک ۳.۲ میلیون تن انواع کالا و محصول/ سیمان، فولاد و سنگ آهن صدرنشین شدند

‌می‌متالز - در هفته چهارم اردیبهشت ۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۲ تن انواع کالا و محصول و ۵۰۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۳۳.۵ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که در مقایسه با هفته سوم افزایش ۷.۱ درصدی در حجم و ۲۶.۱ درصدی در ارزش داشت. صدرنشینان هفته چهارم اردیبهشت، سیمان با ۱.۲ میلیون تن، فولاد با ۶۵۸ هزار تن و سنگ آهن با ۵۳۶ هزار تن بود.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۳۹ تن انواع کالا و محصول و ۵۰۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۴۰ تن سیمان، ۶۵۸ هزار و ۱۷۳ تن فولاد، ۵۳۶ هزار سنگ آهن، ۱۸۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۶۹۵ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۵۰ تن مس، یک‌هزار و ۷۱۰ تن روی و ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد. در این تالار همچنین ۵۰۰ دستگاه خودرو فروخته شد.

در هفته معاملاتی منتهی به ۲۹ اردیبهشت، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۴۳ هزار و ۴۵۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۸ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۱۸ هزار و ۴۳۷ تن قیر، ۱۰۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۵ هزار و ۵۶۰ تن مواد پلیمری، ۶۶ هزار تن لوب کات، ۴۲ هزار و ۴۱۸ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۹۲۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۵۷ تن روغن پایه، ۱۲۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۱۰۲ هزار و ۴۲۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش نزدیک یک هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده