تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۰۳۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت جنوب کرمان تاکید کرد:

استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای رشد تولید و افزایش اشتغال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت جنوب کرمان اعلام کرد که از همه ظرفیت‌های قانونی برای رشد تولید و افزایش اشتغال در این بخش از استان کرمان استفاده خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صمت جنوب کرمان به همراه فرماندار جیرفت و تعدادی از معاونان این اداره کل، از کارگاه آموزش فرش دستباف در جیرفت بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مروجی‌فرد در جمع خبرنگاران، داشتن مهارت و تخصص را مهمترین نیاز پاسخ به درخواست اشتغال در جنوب کرمان برشمرد و اظهار کرد: در جنوب کرمان و با وجود فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان در قالب معادن، صنایع معدنی و کارخانه‌های متعدد صنعتی، متاسفانه کمبود نیروی کار ماهر، به‌عنوان مشکل بزرگی برای صنایع معدنی، معادن و کارخانه‌های صنعتی در تامین نیروی متخصص محسوب می‌شود.

وی افزود: اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان از یک سو با توجه به مقوله مهم تامین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع و معادن، آموزش جوانان جویای کار و علاقمند به کار در صنایع معدنی و معادن را از طریق ایمیدرو در دستور کار خود قرار داد و از سوی دیگر باتوجه به تاکید دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بر گسترش مشاغل خانگی، آموزش گوهر سنگ و آموزش فرش دستباف را به صورت رایگان در جنوب کرمان آغاز کردهخ است.

مدیرکل صمت جنوب کرمان با بیان اینکه این دوره‌های آموزش فرش با همکاری مرکز ملی فرش در دو سطح دوره مقدماتی ویژه علاقه‌مندان به فرش دستباف و دوره ارتقاء مهارت قالی بافی ویژه بافندگان فرش دستباف، برنامه‌ریزی شد، تاکید کرد: آموزش دوره ارتقاء مهارت قالی‌بافی ویژه بافندگان فرش دستباف دهه اول اردیبهشت‌ماه در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد و دوره مقدماتی فرش دستباف در بخش مرکزی شهرستان جیرفت نیز در حال برگزاری است.

وی در ادامه یادآور شد: آموزش دوره‌های فرش دستباف ویژه شهرستان‌های جنوبی نیز با مرکزیت شهرستان کهنوج برگزار خواهد شد.

مروجی‌فرد با بیان اینکه افزایش اشتغال و تولید از برنامه‌های مهم این اداره کل است، گفت: اداره کل صمت جنوب کرمان از همه ظرفیت‌های قانونی نظیر گسترش و توسعه مشاغل خانگی، آموزش و تربیت نیرو‌های ماهر مورد نیاز صنایع معدنی و معادن، تشویق و ترغیب سرمایه گذار با حذف بروکراسی اداری و... برای افزایش رشد تولید و افزایش اشتغال که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست؛ استفاده خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده