تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۰۳۴۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خبر داد:

پیگیری ایجاد کارخانجات فرآوری معدن در لرستان/ کلنگ‌زنی درمانگاه تامین اجتماعی الشتر

‌می‌متالز - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌ها با وزارت صمت به دنبال ایجاد کارخانجات فرآوری معدن در لرستان هستیم تا از این طریق بتوان توسعه صنعتی و معدنی را در استان آغاز و بخشی از مشکلات بیکاری و اشتغال را مرتفع کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی به منظور رفع مشکل بیکاری و توسعه مناطق محرومی همچون شهرستان‌های سلسله و دلفان، اظهار کرد: منابع غنی و قابل توجهی از مواد معدنی و فلزات در این دو شهرستان وجود دارد که مورد اکتشاف قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان دلفان پس از کشفیات توسط متخصصین فن، منابع عظیم مس به مساحت بیش از ۲۰۰۰ هکتار کشف شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: این امر قطعا در متحول کردن مناطق محروم لرستان به ویژه دو شهرستان سلسله و دلفان نقش بسزایی خواهد داشت و به دنبال آن شاهد افزایش ارزش افزوده در کشور خواهیم بود.

ابراهیمی با بیان اینکه معادن مس با ۲۰۰ گرم مس خالص از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارند، تصریح کرد: این درحالیست که در معادن کشف شده دلفان از هر ۱۰۰ کیلوگرم سنگ بین یک تا دو کیلوگرم مس خالص وجود دارد.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌ها با وزارت صمت به دنبال ایجاد کارخانجات فرآوری معدن در لرستان هستیم تا از این طریق بتوان توسعه صنعتی و معدنی را در استان آغاز و بخشی از مشکلات بیکاری و اشتغال را مرتفع کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از احداث و کلنگ‌زنی درمانگاه تامین اجتماعی الشتر خبر داد و افزود: بزودی این مهم در شهرستان با حضور مسئولین به انجام خواهد رسید.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای کلنگ‌زنی این پروژه درمانی در شهرستان الشتر مقرر شده که ظرف یک سال این مهم محقق و به مرحله افتتاح برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده