تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۳۴۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در زنجان آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات اجرایی احداث واحد تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی با ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در زنجان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، افزود: این شهرک ۴۳۷ هکتار مساحت دارد که ۲۳۰ هکتار آن برای فعالیت‌های صنعتی اختصاص یافته و تاکنون ۱۳۰ هکتار آن به سرمایه گذاران واگذار شده است.

محسن عباسی افزود: برای ساخت واحد تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی ۱۵ هکتار در اختیار سرمایه گذار طرح گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک صنعتی آماده است، اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار زمین نیز برای طرح توسعه شهرک صنعتی شهید شهریاری در نظر گرفته شده است و از این جهت ما مشکلی در تامین زمین برای طرح‌های سرمایه گذاری نداریم.

سرمایه گذار چینی این طرح نیز در این مراسم، گفت: فعالیت واحد تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی، موجب انتقال دانش فنی این خط تولید به ایران می‌شود.

جیا چاو جون افزود: دولت‌های ایران و چین مسیر همکاری‌های اقتصادی را به خوبی طی می‌کنند.

وی گفت: در فاز اول این پروژه تولید ۸۰۰ دستگاه لیفتراک، ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۳۰۰ دستگاه بیل مکانیکی را برنامه ریزی کرده ایم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده