تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۳۴۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم بهره برداری مردم گیلان از ظرفیت معادن

‌می‌متالز - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید از ظرفیت معادن گیلان بهره‌مند شوند، گفت: با دقت در ساماندهی معادن و تعیین میزان اکتشافات باید جلوی اتفاقاتی، چون معدن خرشک رودبار را گرفت.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای معادن گیلان اظهار کرد: معادن موجود در گیلان از بهترین معادن فعال در کشور به شمار می‌رود که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند این استان تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم دقت در اعطا مجوز فعالیت معادن از سوی اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی افزود: اعطای مجوز برای فعالیت معادن با حقوق عامه در تناقض نباشد.

استاندار گیلان با تاکید بر نظارت دقیق عملکرد مناسب از معادن موجود در استان تصریح کرد: نظارت بر عملکرد و فعالیت معادن گیلان باید توسط نهاد‌های نظارتی انجام شود و ماهانه به استانداری گزارش داده شود.

عباسی با بیان اینکه استفاده صحیح از معادن در افزایش اشتغال در گیلان بسیار اهمیت دارد، گفت: بهره گیری هدفمند و اصولی از ظرفیت معادن منجر به شکوفایی اقتصادی و اشتغال زایی می‌شود.

وی، ساماندهی معادن را از اهداف دولت سیزدهم در گیلان برشمرد، افزود: ساماندهی معادن گیلان با اقدام جهادی قابل حل است.

استاندار گیلان با اشاره به رانش معدن خرشک در رودبار تصریح کرد: با دقت در ساماندهی معادن و تعیین میزان اکتشافات باید جلوی اتفاقاتی، چون معدن خرشک رودبار را گرفت.

عباسی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم در رعایت مسائل زیست محیطی در اکتشافات معدن کشور بیان کرد: حفظ زیست محیط یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم است لذا باید در تمامی معادن استان این امر اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از ظرفیت معادن گیلان بهره‌مند شوند، افزود: در مناطقی که بهره‌بردار در حال برداشت از معدن است باید مردم نهایت استفاده را از آن معدن داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده