تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۰۳۵۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کرمان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در استان کرمان/ وصول ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمان با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۷ واحد صنعتی در استان کرمان فعال هستند، گفت: ۶ درصد از این واحد‌ها را صنایع مادر و مابقی صنایع کوچک و متوسط ​​می‌سازند.

به گزارش می‌متالز، «مهدی حسینی‌نژاد» مدیرکل صمت استان کرمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جلسه ۱۷ دستور کار مربوط به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه چند واحد تولیدی مربوط به جهاد کشاورزی درخواست امهال تسهیلات بانکی داشتند که دستوراتی برای مهلت دادن به این واحد‌ها صادر شد، افزود: با توجه به تاکید استاندار برای رفع موانع توسعه واحد‌های صنعتی، مجوز صدور پروانه بهره‌برداری برای توسعه ۲ واحد فولاد زرند ایرانیان و فولاد بوتیا با همکاری محیط زیست صادر شد.

مدیرکل صمت استان کرمان اضافه کرد: در این نشست برای طرح توسعه ساخت یک مجتمع گردشگری در شهر شهداد دستور لازم به منظور تسهیل مجوز صادر شد و درزمینه مشکل قضایی خانه هنرمند ماهان نیز مقرر شد مساعدت لازم برای حل مشکل انجام شود.

فعالیت ۲ هزار و ۸۷ واحد صنعتی در استان کرمان

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۷ واحد صنعتی در استان کرمان فعال هستند، تاکید کرد: ۶ درصد از این آمار را صنایع مادر و مابقی صنایع کوچک و متوسط ​​می‌سازند و تامین نیاز واحد‌های مادر و ارتباطات بین صنایع را دارند.

حسینی‌نژاد افزود: در استان کرمان زنجیره تولید فولاد تکمیل شده و در سال‌های آینده، این استان به استانی صنعتی تبدیل می‌شود، زیرا پروژه‌هایی تعریف شده است که در افق ۱۴۰۴ بالای ۵۰ درصد کنستانتره کشور، ۳۲ میلیون تن گندله کشور و ۱۷ میلیون تن اسفنجی در استان تولید می‌شود و عمده آن‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

تولید ۳۰ درصد از فعالیت‌های فولادی کشور در کرمان

وی ادامه داد: تولید ۱۱ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن شمش فولادی کشور در استان کرمان برنامه‌ریزی شده و در مجموع استان کرمان ۳۰ درصد از فعالیت‌های فولادی کشور را تولید می‌کند.

مدیرکل صمت استان کرمان با بیان اینکه صنایع و معادن بزرگ به‌عنوان موتور محرکه تولید در استان کرمان می‌توانند فرصتی برای توسعه صنایع کوچک و متوسط ​باشند، تاکید کرد: براساس راهبرد‌های برنامه هفتم توسعه، نیاز صنایع بزرگ را باید از داخل استان تامین کنیم و در این زمینه کارخانه‌های صنایع تبدیلی، وابسته و خدمات را در استان پیش می‌بریم که باید از این کار نهایت استفاده را برای رشد و توسعه صنایع کوچک ببریم.

وصول ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات از صنایع استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده، یادآور شد: شرکت‌های بزرگ، سود‌های بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع استان را می‌گیرند که اگر ما به منابعی که از استان وصول و به خزانه واریز می‌کنیم، توجهی نکنیم، توسعه پایدار در استان پیدا خواهد کرد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی به‌صورت ویژه چند بند قانونی برگشت حقوق دولتی به استان کرمان را دنبال می‌کنند تا بازی برد - برد برای توسعه پایدار استان صورت گیرد و در عین حال باید هدف‌گذاری و شکل‌گیری واحد‌های کوچک و بزرگ را دنبال کنیم.

اجرای طرح فروش غیرحضوری و عرضه مستقیم لاستیک

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌دلیل مشکلاتی که در فراینده عرضه و فروش لاستیک در ماه‌های گذشته به‌وجود آمد و سوءاستفاده‌های در این حوزه انجام شد، طرح فروش غیرحضوری و عرضه مستقیم لاستیک توسط ستاد تنظیم بازار از اواخر سال گذشته به اجرا گذاشته شد.

مدیرکل صمت استان کرمان همچنین گفت: فروش لاستیک به‌صورت اینترنتی با قیمت مصوب انجام می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش قیمت داشته، هر چند قیمت لاستیک خارج از این شبکه عرضه، بالاتر است. در این زمینه، اگر افراد نسبت به قیمت و کیفیت لاستیک اعتراض داشته باشند می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا به شکایت آنان رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده