تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۶:۰۴
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۳۰۳۵۴۸

پشتیبانی وزیر راه از بخش خصوصی برای تجهیز زیرساخت‌های بندری/ تلاش برای تخصیص سه اسکله صادراتی و وارداتی محصولات معدنی

‌می‌متالز - ششمین کمیته حمل و نقل و لجستیک انجمن سنگ‌ آهن ایران با حضور اکثریت اعضاء در تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، نایب رئیس هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: در این نشست اعضا تصمیم گرفتند به منظور تسهیل جابجایی و حمل و نقل محصولات معدنی به ویژه محصولاتی نظیر گندله و کنسانتره با سازمان بنادر و دریانوردی درباره تخصیص سه اسکله از بنادر جنوبی کشور به انجمن سنگ آهن ایران گفتگو کنند.

پشتیبانی وزیر راه از بخش خصوصی برای تجهیز زیرساخت‌های بندری/ تلاش برای تخصیص سه اسکله صادراتی و وارداتی محصولات معدنی

علی صفریان با اشاره به گفتگو با وزیر راه، مسکن و شهرسازی درباره توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی کشور افزود: در این دیدار مهرداد بذرپاش وزیر راه، از بخش خصوصی و تفویض اختیارات بیشتر به این بخش برای توسعه و تجهیز زیر ساخت‌های حمل و نقل حمایت جدی کرد.

وی درباره فعالیت‌های تجاری بنادر جنوبی کشور ادامه داد: از ۳۲ اسکله موجود در بنادر جنوبی کشور، ۱۸ اسکله فعالیت عملیاتی دارد و واردات و صادرات محصولات فولادی و غیرفولادی از این اسکله‌ها انجام می‌شود.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران یکی از اهداف نشست را بررسی کنترل هزینه‌های تولید کنندگان برای استمرار در تولید محصولات معدنی ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به افت شدید قیمت محصولات کامودیتی و فلزی، بر هماهنگی بیشتر میان اعضا به منظور کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت هزینه‌ها تاکید شد.

صفریان با اشاره به افزایش شمار کشتی‌ها در بندرعباس برای صادرات و واردات کالا‌ها و محصولات تصریح کرد: انجمن سنگ‌ آهن ایران می‌تواند با توجه به زیرساخت‌های انجام شده، فعالیت‌های تجاری خود را در سه بندر مهم اقتصادی چابهار، امام و بندرعباس، مدیریت و نظم و انضباط ببخشد.

وی درباره حمل و نقل جاده‌ای محصولات معدنی هم گفت: طبق دستورالعمل اجرایی مصوبه شورای عالی ترابری کشور، دولت از سال ۹۷، برای ارائه خدمات شرکت‌های حمل و‌ نقل جاده‌ای، براساس فرمول تن/کیلومتر، (با اعمال نظر مستقیم انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل) قیمت‌گذاری کرده است در حالی که فعالان معدنی خواستار نقش صاحب کالا و محصول در قیمت‌گذاری‌ها هستند.

عناوین برگزیده