تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۳۵۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۱۲۰ میلیون یورو برای ساخت لاستیک سازی الیگودرز

‌می‌متالز - مدیر عامل شستا در الیگودرز گفت:۱۲۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای احداث کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان تامین شده است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و جمعی از مسوولان در بازدید از طرح احداث کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان گفت: ۱۲۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی برای طرح احداث کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان تامین شده است.

ابراهیم بازیان یکی از مزیت‌های شرکت شستا را سرمایه گذاری و بهره وری از تمامی ظرفیت‌های منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: کارخانه لاستیک سازی الیگودرز ظرفیت تولید سالانه پنجاه هزار تن تایر مختلف اعم از رادیال تمام سیمی باری، اتوبوسی و کامیونتی معادل ۸۴۰ هزار حلقه را دارد.

بازیان گروه صنعتی بارز را نامی آشنا و شناخته شده برای مردم عنوان کرد و گفت: ما در این مجموعه در بخش‌های مختلف بیش از ۳۰ درصد لاستیک کشور رو تولید می‌کنیم.

مدیر عامل بارز لرستان نیز گفت: بزودی ۳۰ میلیون یورو از تسهیلات ارزی برای شروع کار کارخانه لاستیک سازی الیگودرز پرداخت می‌شود.

میرزایی افزود: فاز اول طرح لاستیک سازی الیگودرز تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در فاز نخست، ۱۵ هزار تن لاستیک تولید خواهد شد.

نماینده الیگودرز نیز گفت: زمین مورد نیاز جهت تولید ۵۰ هزار تن لاستیک، تسطیح شده است و حدود ۶۰ هزار کامیون خاکبرداری انجام شده است.

خدایخشی افزود: این نقش مهمی در اشتغال زایی و خروج ارز از کشور دارد و از اولویت‌های سفر رییس محترم جمهور به استان لرستان است.

مدیر عامل شستا در بازدید از کارخانه اکسیر بروجرد نیز گفت:تا پایان سال آینده چندین خط دارویی در این کارخانه تولید خواهد شد.

ابراهیم بازیان افزود: هزار میلیارد تومان به توسعه خط تولید دارو در کارخانه اکسیر بروجرد اختصاص یافته است.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده