تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۰۳۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایندگان خود در اتاق تهران را معرفی کرد

ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران با یک کرسی خالی مشخص شد

‌می‌متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۵ نماینده خود برای حضور در ترکیب دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران را با ارسال نامه‌ای معرفی کرد. با توجه به تایید لیست ۴۰ نماینده بخش خصوصی و معرفی نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی اکنون تکلیف ۵۹ کرسی از ۶۰ کرسی پارلمان بخش خصوصی پایتخت مشخص شده است.

به گزارش می‌متالز، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران ۱۵ نماینده خود برای حضور در ترکیب هیات نمایندگان دوره دهم اتاق را معرفی کرد. این افراد علاوه بر عضویت در هیات نمایندگان اتاق تهران در ترکیب هیات نمایندگان اتاق ایران نیز قرار می‌گیرند.

سیدمهدی نیازی در نامه خود علی نبوی، علیرضا پیمان‌پاک، مهدی ضیغمی، حسین فرهیدزاده، محمد آرام بن‌یار، محمدمهدی برادران خلخالی، رضا محتشمی‌پور، علیرضا شاه‌میرزایی، سیدمحمد موسوی، یونس سلمانی، مهدی صادقی نیارکی، محمد رضوانی‌فر، آرمان خالقی، حامد زرگر و مهدی مسکنی را برای عضویت در دور جدید اتاق بازرگانی تهران معرفی کرده است.

به این ترتیب هر دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند تا ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران، به جز یک نفر، مشخص شود. وزارت جهادکشاورزی هنوز یک نماینده از سهمیه پنج نفره خود را معرفی نکرده است.

با نمایندگان وزارت صمت بیشتر آشنا شویم

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ۹ سهمیه از ۱۵ نفر را به معاونان خودش اختصاص داده است. علی نبوی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت است. اگرچه چندی قبل وزیر سابق جهاد کشاوزی پیمان‌پاک را به سمت قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار با عنوان رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی منصوب کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد او هم‌چنان سمت پیشین خود را هم حفظ کرده است.

حسین فرهیدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمدمهدی برادران خلخالی معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد، علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات، سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و یونس سلمانی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار دیگر معاونان وزارتخانه صمت هستند که به عنوان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معرفی شده‌اند.

هم‌چنین مهدی ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت و مهدی صادقی نیارکی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز دو معاون از دو نهاد زیرمجموعه وزارت صمت هستند که همراه روسایشان در نشست‌های هیات نمایندگان اتاق تهران حضور پیدا خواهند کرد.

سرپرست وزارت صمت دو سهمیه را نیز به معاونان دیگر وزارتخانه‌ها اختصاص داده و محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک از وزارت اقتصاد و مهدی مسکنی، معاون امور تعاون را از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را نیز در فهرست خود جای داده است.

محمد آرام بنیار، معاون ارزی بانک مرکزی نیز در ترکیب نمایندگان دولت قرار گرفته است تا سیاستگذار پولی نیز برای نخستین بار در خانه فعالان بخش خصوصی نماینده داشته باشد؛ موضوعی که احتمالاً با استقبال اتاقی‌ها مواجه خواهد شد.

در نامه وزارت صمت نام آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و حامد زرگر قائم‌مقام مرکز پژوهشی آرا که ریاستش زمانی با مهرداد بذرپاش وزیر کنونی راه و شهرسازی بوده است، هم دیده می‌شود. زرگر بنا بر آنچه خودش نوشته در حوزه سیاستگذاری، کسب‌وکار و فناوری فعالیت می‌کند.

اکنون ۵۹ نفر از ۶۰ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مشخص شده‌اند و شرایط برای برگزاری نخستین نشست هیات نمایندگان و انتخاب اعضای هیات رئیسه برای چهار سال آینده فراهم شده است.

ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران با یک کرسی خالی مشخص شد

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده