تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۰۳۶۳۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رییس سازمان ملی استاندارد ایران مطرح کرد

اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل هم تراز با استاندارد‌های جهانی

‌می‌متالز - رییس سازمان ملی استاندارد گفت: ویژگی مهم اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل، هم ترازی نشان استاندارد ملی ایران با استاندارد‌های بین المللی است و امیدوارم در آینده شاهد توسعه این پلتفرم باشیم.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم اعطای نشان ملی استاندارد به اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ادامه داد: مختصصان و نخبگان ایران خودرو دیزل با استفاده از فناوری و ظرفیت داخلی موفق به طراحی و تولید نخستین اتوبوس برقی با نشان استاندارد ملی شدند.

معاون رییس جمهور به مزایای این محصول اشاره کرد و افزود: با ورود این خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از سوخت پاک بیش‌تر خواهد شد و تاثیر مثبتی بر هوای پاک خواهد داشت، همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و دیزل از دیگر نکات مثبت اتوبوس برقی است.

وی ادامه داد: اقدام مبارکی در صنعت خودرو صورت گرفته و دریچه جدید توسعه‌ای در این صنعت ایجاد شد و باید این روند با مشارکت و حضور دیگر صنایع ادامه دار باشد و شاهد توسعه بیش‌تر خودرو‌های برقی در کشور باشیم.

اسلام پناه با بیان این که محصول جدید موفق به اخذ استاندارد‌های ۸۵ گانه شده، افزود: اعطای نشان ملی استاندارد نشان از توان این محصول برای پاسخ گویی و پوشش استاندارد ۸۵ گانه دارد.

وی در پایان گفت: برنامه سازمان استاندارد در خصوص خودرو‌های نا ایمن بنا بر مصوبات شورای ملی استاندارد مشخص است و مکاتبات لازم با وزارت صمت و شرکت‌های خودروساز در این خصوص برای توجه ویژه به ارتقا در حوزه کیفیت، ایمنی و سلامت مردم صورت گرفته است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده