تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۰۳۷۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی فولاد در آلبلاغ اسفراین

‌می‌متالز - نماینده مردم اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور فولاد مبارکه در مرحله اول تا ۲ هزارمیلیارد تومان و درمرحله بعد تا ۸ هزار میلیارد تومان برای اسفراین سرمایه‌گذاری در پیش است.

به گزارش می‌متالز، امان‌اله حسین پور، نماینده مردم اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث معدن آلبلاغ اکنون اقدامات انجام شده است و به زودی کلنگ ساخت و فرآوری این کارخانه زده می‌شود و مردم این شهرستان از این معدن منتفع می‌شوند.

حسین‌پور افزود: با حضور فولاد مبارکه در مرحله اول تا ۲هزارمیلیارد تومان و درمرحله بعد تا ۸ هزار میلیارد تومان برای اسفراین سرمایه‌گذاری در پیش است.

وی از علاج بخشی سد بیدواز، شهرستان شدن بام و صفی‌آباد، آسفالت راه‌های روستایی و توسعه راه‌های مواصلاتی، بهره‌برداری از اولین سردخانه مدرن و پیگیری به نتیجه رسیدن آلبلاغ به نفع مردم را از جمله وعده‌های عملی شده خود به مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه طی سه سال اخیر گفت: با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، علاج‌بخشی سد بیدواز اکنون به پایان رسیده و این سد دوباره در مدار بهره‌برداری کامل قرار گرفته است.

وی شهرستان شدن بام و صفی آباد، تخصیص اعتبارات جداگانه و راه‌اندازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان را از جمله پیگیری‌های صورت گرفته در جهت رفاه حال مردم ساکن این شهرستان عنوان کرد.

حسین پور در ادامه به آسفالت تمامی راه‌های روستایی شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: تنها چند روستا از جمله آق قلعه، فتح آباد، گلیجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده‌های اصلی و بلاتکلیفی این مسیر‌ها با مشکل مواجه هستند که پیگیر حل مشکل این روستا‌ها نیزهستیم.

وی با اشاره به راه‌های مواصلاتی شهرستانی نیز گفت: بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر اول جاده اسفراین به بجنورد به زودی انجام می‌شود و پروژه ۲۰ کیلومتر بعدی نیز کلنگ زنی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از آغاز پروژه چهار بانده شدن محور اسفراین به سبزوار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارتخانه به زودی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی به مسیر مواصلاتی بام، دغایی، اسفراین به میامی اشاره کرد و ادامه داد: این محور به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون رسیدگی نشده است که به زودی آسفالت این محور نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح سردخانه ۶ هزار تنی اسفراین خبر داد و گفت: صنایع اسفراین اکنون در مسیر توسعه و سود دهی بالا قرار دارند و تا اکنون بیش از ۵۰۰ شغل جدید از طریق این صنایع ایجاد شده است.

منبع: عصر اترک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده