تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۳۹۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲/ تارا اتومات ۱۰ میلیون دیگر ریزش کرد

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت خودرو امروز چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲ نیز روند روز‌های گذشته را طی کرده و اغلب خودروها، ثبات قیمتی را تجربه می‌کنند. در برخی موارد نیز کاهش قیمتی اندکی به چشم می‌خورد.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو، امروز چهارم خردادماه ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییرات اندکی مواجه شد.

قیمت اغلب خودرو‌های بازار، ثابت بوده و در مواردی با کاهش جزئی همراه شد. می‌توان گفت، امروز جزو معدود روز‌هایی بود که قیمت خودرویی افزایشی نبوده و صرفا ثبات، یا کاهش قیمت در محصولات داخلی و مونتاژی داشتیم.

پس از برگزاری قرعه کشی مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه و اختصاص نوبت برای اخذ خودرو به همه ثبت نامی‌ها، همچنین اعلام تحویل خودرو‌های بیشتر و افزایش ظرفیت عرضه، عطش بازار تا حد زیادی فروکش کرده است. البته ثبات نرخ ارز نیز در ثبات سایر بازار‌ها بی‌تاثیر نبود.

قیمت خودرو‌های داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت خودرو ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲/ تارا اتومات ۱۰ میلیون دیگر ریزش کرد

پراید ۱۳۱ با تبعیت از پراید ۱۱۱ کاهش قیمتی نسبت به روز گذشته تجربه نکرد. به‌طوری که پراید ۱۳۱ در قیمت ۳۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ در قیمت ۳۵۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روز‌های گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز چهارم خردادماه نیز، نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون دیگر کاهش یافته و به ۶۳۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که در روز گذشته افزایش قیمت ۱۰ میلیونی تومانی را تجربه کرده بود، امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت در معاملات داشت و با قیمت ۶۶۵ میلیون تومان در بازار معامله شد.

قیمت تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ که سدان لوکس ایران خودرو محسوب می‌شود، امروز با ۱۰ میلیون تومان دیگر کاهش، به ۸۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی

در بازار خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، قیمت خودرو از آرامش نسبی همانند روز‌های گذشته برخوردار بود و اغلب محصولات، دارای روند نزولی بودند.

قیمت خودرو ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲/ تارا اتومات ۱۰ میلیون دیگر ریزش کرد

ام وی ام X۲۲ PRO همانند روز گذشته با همان قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت جک J۴ ساخت ۱۴۰۲، نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان دیگر ریخت و با قیمت ۹۰۰ میلیونی خرید و فروش شد.

اما در این میان خودروی ریسپکت پرایم و فردا T۵، هر کدام در حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمتی را تجربه کردند. ریسپکت پرایم به قیمت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و فردا T۵ به قیمت یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان معامله شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

با توجه به وضعیت سایر بازار‌ها و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز، انتظار می‌رود تا زمانی که تغییراتی در نرخ ارز نداشته باشیم، آرامش بازار خودرو حفظ شده و شاهد تغییرات قیمتی بالایی نباشیم.

از طرفی با توافق صورت‌گرفته میان مونتاژکاران و شورای رقابت، خودروسازان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت را قبول کرده و نرخ فروش محصولاتشان را کاهش دادند. با کاهش قیمت کارخانه محصولات مونتاژی و ثابت‌ماندن باقی متغیر‌های اقتصادی، قیمت بازاری آن‌ها نیز با شیب کمتری کاهش یافته و یا ثابت خواهد ماند.

همچنین انتشار اخبار مبنی بر افزایش تعداد خودرو‌های عرضه‌شده در سامانه فروش یکپارچه، تقاضای خودرو را تا حد زیادی کاهش داده و خریدار خودرو از بازار را، بیش از پیش منصرف می‌کند.

البته روز گذشته با انتشار خبری مبنی بر جریمه خودروسازان در صورت تخلف، می‌توان درک کرد که سازمان تعزیرات نیز احتمال تخلف خودروسازان را می‌دهد؛ بنابراین تا زمانی که خودروسازان، اقدام به فروش محصولاتشان با قیمت‌های بالاتر نکنند، و از طرفی باقی پارامتر‌های اقتصادی ثابت بماند، قیمت خودرو در همین محدوده ثابت خواهد ماند.

اما این نکته را نباید فراموش کرد که در شرایط تورمی کشور، وضعیت همه بازار‌ها در بلندمدت صعودی است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده