تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۰۳۹۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در کردستان اعلام کرد؛

مهار متغیر‌های ایجاد تورم و افزایش نظارت‌های دستگاه‌ها با اجرای بسته ۱۰ بندی دولت

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدواریم از هفته‌های آینده شاهد آثار و گزارش‌های اجرای برنامه ۱۰ بندی دولت برای مهار متغیر‌های بنیادی موجد تورم در اقتصاد کشور باشیم و نظارت‌های کوتاه مدت دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی امروز (پنجشنبه ۴ خرداد) در جریان سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: کردستان به دلیل مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف به ویژه مرز، از توانمندی گمرکی بالایی برخوردار است و از عملکرد آن در سال گذشته رضایت کامل داریم.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم طرح گمرک باشماق مریوان در این سفر آغاز می‌شود، افزود: بخش‌هایی از جمله استقرار "ایکس ری" این مرز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دغدغه‌ها و نیازمندی‌هایی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی در این سفر به تسهیلات این بخش و تسهیلات خرد این استان با حضور بانک قرص الحسنه مهر ایران رسیدگی ویژه می‌شود.

خاندوزی یکی از مهمترین پروژه‌های دولت برای امسال را تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج خواند و گفت: اگر موانعی در تامین مالی بر سر راه این پروژه وجود دارد در این سفر حل و فصل می‌شود تا در شهریور امسال تکمیل شود.

وی سرعت بخشی به منطقه آزاد بانه-مریوان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان برشمرد و بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در کردستان به دلیل هم مرزی آن با اقلیم کردستان عراق بسیار بالاتر از وضع موجود است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان کردستان نهایی شد، ولی از این تعداد راضی نیستیم تلاش سازمان سرمایه گذاری خارجی این است که برای سال آینده ظرفیت‌های بالاتری را چه آرزوی سرمایه‌گذاران عراقی در اقلیم کردستان و چه سایر کشور‌ها در استان داشته باشیم.

خاندوزی با بیان اینکه جزئیات بسته سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید دستگاه‌های متولی و زمان بندی هر بخش از اقدامات در محور‌های ۱۰ گانه نهایی و ابلاغ شد، ادامه داد: امیدواریم از هفته‌های آینده شاهد آثار اجرای این برنامه برای مهار متغیر‌های بنیادی موجد تورم در اقتصاد کشور باشیم و نظارت‌های کوتاه مدت دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر به نحوی سیاست‌های تامین مالی، بهره وری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اتخاذ شود که بتوانیم شاهد رشد فعالیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تاکید دولت بر چند پروژه پیشران بزرگ در بخش انرژی و سایر بخش‌ها به ویژه ترانزیتی است، گفت: کردستان یکی از محور‌های مهم کریدوری کشور محسوب می‌شود و امیدواریم به عنوان اجزای بسته ۱۰ بندی شاهد تحقق این پروژ‌ها باشیم.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده