تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۰۴۱۰۱
سرویس خبر : اجتماعی

قهرمانی هندبالیست‌های سپاهان با ستاره ‎‌های خراسان

‌می‌متالز - ۲بازیکن مشهدی سپاهان در مسیر موفقیت فولاد مبارکه در لیگ برتر هندبال نقش پررنگی داشتند.

به گزارش می‌متالز، غریو شادی زرد‌ها در سالن تالار فدراسیون هندبال به آسمان می‌رود. قدرت بلامنازع هندبال ایران باز هم جام را بالای سر می‌برد و در گام آخر باز هم شاملی شهر کازرون را زمین‌گیر می‌کند. رقابت‌های لیگ‌برتر هندبال سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، دیروز به پایان رسید و تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان توانست با کمک یاران خراسانی‌اش و در ال‌کلاسیکو هندبال ایران، شاملی کازرون را در دومین سال پیاپی در فینال شکست دهد و قهرمان شود.

در این قهرمانی بی‌تردید مشهدی‌ها نقش بسزایی داشتند و دو بازیکن مشهدی این تیم توانستند در طول فصل با عملکرد درخشانشان سپاهان را در مسیر این قهرمانی کمک کنند. البته دو خراسانی دیگر هندبال استان در ترکیب تیم نایب‌قهرمان بودند که در جدال با هم‌خطه‌ای‌هایشان از پیروزی بازماندند.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات هم دو خراسانی دیگر در ترکیب تیم مس کرمان توانستند آقایی کنند و این تیم به مقام سومی برسد. جمع خراسانی‌های حاضر در سه تیم برتر سی‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر هندبال شش نفر بود. این شش نفر جای خالی نماینده خراسان در مرحله نهایی را پر کردند تا خلأ حضور خراسان بزرگ که در سال‌های نه‌چندان دور قطب هندبال کشور بود، چندان احساس نشود.

قهرمانی سپاهان با تلفیق تجربه و جوانی خراسان

تیم هندبال سپاهان اصفهان که پارسال در فینال شاملی کازرون را از پیش رو برداشته بود، امسال هم طی دو دیدار توانست درمجموع از پس این تیم برآید و جام را بالای سر ببرد. شاگردان وسلین وویوویچ، سرمربی صربستانی سپاهان، در هر دو بازی فینال سوار بر کار بودند و نزدیک‌شدن‌های گاه‌و‌بیگاه شاگردان مسعود ظهرابی در هر دو بازی هم سبب نشد تا عنان کار از دستشان خارج شود و درنهایت تیم باتجربه‌تر که مهره‌های بیشتری هم در ترکیب داشت، برنده این جدال باشد.

تیم سپاهان امسال دو مشهدی جوان و باتجربه را در ترکیب داشت که در طول فصل و در هر دو بازی فینال ستاره تیمشان بودند؛ مجتبی حیدرپور کاپیتان سی‌وپنج‌ساله تیم‌ملی هندبال و محمدرضا اورعی جوان بیست‌ودوساله مشهدی که هردو در جام‌جهانی هم با پیراهن ملی خوش درخشیدند. حیدرپور که سال‌های آخر حضورش در میدان را تجربه می‌کند و پیش از این هم چندین‌بار قهرمان لیگ‌برتر شده است، امسال در جام‌جهانی هم از بازیکنان تأثیرگذار تیم‌ملی بود.

او در جریان بیست‌وهشتمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی هندبال مردان جهان در لهستان و سوئد توانست دوازده گل بزند. البته اورعی جوان از این حیث عملکرد بهتری از حیدرپور داشت و در جام‌جهانی عنوان شانزدهمین گل‌زن مسابقات را از آن خود کرد. او شانزده‌بار دروازه حریفان را باز کرد تا بسیاری از مفسران هندبال آسیا او را پدیده آینده هندبال جهان بدانند.

ماجرای ناامیدی از هندبال تا قهرمانی در ایران

محمدرضا اورعی، بازیکن جوان و آینده‌دار هندبال مشهد، در جریان برگزاری جام‌جهانی برایش اتفاقات عجیبی رخ داد. او که همراه محمدرضا کاظمی، دیگرمشهدی تیم‌ملی، روادیدشان برای اعزام صادر نشده بود، در دقیقه نود عازم این رقابت‌‎ها شد و پس از مسابقات هم مصاحبه جالبی داشت. او اعتراف کرد که در آن روز‌های سخت از هندبال ناامید شده بود و اگر به جام‌جهانی نمی‌رفت، برای همیشه این رشته ورزشی را کنار می‌گذاشت! اعتراف ترسناکی که البته پس از اعزام او به عامل انگیزشی برایش بدل شد تا در بازگشت در لیگ‌برتر بیشتر بدرخشد و حالا هم با سپاهان قهرمان ایران شود.

نایب‌قهرمانان خراسانی در پیراهن شاملی

دو ستاره دیگر هندبال خراسان لیگ‌برتر هندبال را با ناکامی به پایان رساندند. آن‌ها در پایان با تیم شاملی کازرون نایب‌قهرمان شدند، اما مجبور بودند در ضیافت اشک‌ها و لبخندها، موقع اهدای جام با حسرت به شادی هم‌قطاران همشهری‌شان در سپاهان نگاه کنند. مهرداد صمصامی و محمدرضا کاظمی امسال در ترکیب شاملی نمایش خوبی داشتند، اما درخشش‌شان آن‌قدر نبود تا این تیم بالاتر از سپاهان، قهرمان شود. آن‌ها در دور گروهی و در جدول مرحله اول هم پایین‌تر از سپاهان دوم شدند.

مس به سومی بسنده کرد

مس کرمان، دیگر تیم پرمهره لیگ‌برتر هندبال، امسال به عنوان سومی بسنده کرد؛ تیمی که در جدال با دو غول هندبال ایران، سپاهان و شاملی، دست پایین‌تر را داشت و کسی از آن‌ها انتظار هم نداشت که بتوانند به فینال برسند. مسی‌ها در ترکیبشان دو خراسانی به نام‌های کاظم جمعه‌پور و امیدرضا سرپوشی را داشتند. مس کرمان پارسال هم به عنوان سومی لیگ‌برتر رسیده بود تا به‌عبارتی همه اتفاقات فصل قبل، این‌بار هم رقم بخورد.

فرار خراسان از سقوط با پیکان

هندبال خراسان که چندسالی از سطح اول هندبال کشور دور بود، امسال باری دیگر با تیم پیکان سبزوار پا به این رقابت‌ها گذاشت؛ حضوری که البته دقیقه‌نودی و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کم صورت گرفت و نتیجه‌اش هم این بود که پیکان تیمی بی‌مهره و جوان و بیشتر متشکل از بازیکنان درجه ۲ هندبال خراسان باشد.

این اتفاق سبب شد پیکانی‌ها برای نیفتادن بجنگند و البته خوشبختانه در فصل اول حضور آن‌ها در لیگ‌برتر، این اتفاق افتاد و پیکان با قرارگرفتن در جایگاه نهم جدول یازده‌تیمی مسابقات از سقوط بگریزد. تیم‌های پرواز هوانیروز اصفهان و رعد پدافند البرز پایین‌تر از پیکان خراسان به لیگ دسته‌اول سقوط کردند.

منبع: شهرآرانیوز

عناوین برگزیده