تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۳۰۴۱۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

سود معادن در هر صورت باید در اختیار استان قرار گیرد

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت:یک درصد سود معادن در هر صورت باید در اختیار استان قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان شامگاه امروز در شورای هماهنگی مدیران استانی واحد‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌های کردستان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: با ادامه روند حال حاضر در زمینه پرداخت تسهیلات و کار‌های اقتصادی استان اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی گفت: در بحث حقوق مالکانه معادن ابهاماتی وجود دارد و با توجه به اینکه معادن در صورت ایجاد ضرر، باید یک درصد سود فروش معادن خود را به استان پرداخت کنند، اما این عملی نمی‌شود در حالیکه باید یک درصد سود معادن خارج از هر قید و شرطی در اختیار استان قرار گیرد.

زارعی‌کوشا یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد میزان حقوق دولتی معادن وصول شده که معادل ۱۸۰ میلیارد تومان است، مبلغ چندانی برای کشور نیست، اما این میزان برای کردستان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

محمد مشیرپناهی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پس از دو دهه شاهد حضور وزیر این حوزه در استان هستیم، گفت: امیدواریم حضور وزیر اقتصاد باعث پیشرفت استان کردستان شود.

وی افزود: سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد منابع دولتی استان بوده که بر اساس قانون باید ۱۸۰ میلیارد تومان آن بازگشت داده می‌شد، اما تنها ۴۵ میلیارد تومان آن به کردستان بازگشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده